Avatar billede bo.olsen Nybegynder
23. marts 2002 - 23:57 Der er 16 kommentarer

concorde

Jeg har lige fået mine 2 computere til at køre sammen via netkort. Mit problem er at jeg ikke kan køre et program der hedder concorde, programmet starter rigtigt men skriver så at der ikke er nogle regnskaber her.
Hvad gør jeg forkert???

Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:03 #1
Det må da være en fejl i din indstilling af mappen hvor dine regnskaber skal ligge i....

Kan du ikke opstarte på den maskine hvor alt er installeret på og der finde hvad du mangler?

Har du i det hele taget oprettet regnskaberne?
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:16 #2
Det hele kører rigtigt på den gamle pc, jeg har lavet en kopi og lagt den ind på den nye, alle filer er der, også Temp og kopi men det virker stadig ikke. Burde man ikke kunne køre programmet på den gl. via den nye???
Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:20 #3
Du skal da have rettet dine fil henvisninger til i programmet før du kan tage data fra den anden...
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:22 #4
Det må du forklare, jeg er ingen ørn til dette.
Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:25 #5
Først, hvilken udgave er det ?
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:27 #6
v.4.80.4
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:28 #7
jeg har 2000 på den nye og 98me på den gl.
Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:29 #8
Er det C5 eller et ældre program?
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:31 #9
Der står bare concorde 4 på manualen(Damgaard) så det er nok en ældre
Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:32 #10
Du har vel installeret programmet på den nye og ikke kun kopieret det?

Har du lavet et netværk med HUB/SWITCH?
Har du delt mappen med dataerne i ?
Kan du via den nye se dine data på den gamle?
Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:33 #11
Er det ikke en dos version?
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:35 #12
1: Nej jeg har ikke installeret programmet på den nye. kun kopi af det fra den gl.
2: Netværk er lavet med et krydset kabel (mener jeg det hedder) og så med Netbeui
3: Ja mappen er delt
4: Ja jeg kan se alle filerne på den gl. fra den nye
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:36 #13
Jo det er en dos version
Avatar billede gpa Nybegynder
24. marts 2002 - 00:40 #14
Jeg er ikke sikker på at win2000 kan afvikle dos programmer (har aldrig brugt det).

Du skal Installere det på din nye PC eller forsøge at oprette en genvej via skrivebordet til den gamle.

1. forsøg at installere det normalt på den nye - IKKE kopiere det...
2. opret genvej og se om det lykkes.
3. installer win98 på den nye i stedet for win2000
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
24. marts 2002 - 00:41 #15
Jeg prøver lige, tak for nu
Avatar billede bc.com Nybegynder
15. juli 2002 - 11:19 #16
Hvis de to pc´ere kan se hinanden i netværket, er det så ikke bare kigge på genvejen på den gamle pc og så ellers finde den fil via andre computere for derefter at placere den på skrivebordet på 2000. Så skulle det jo da kunne køre. Ved nyere versioner af concorde skal man huske at kopiere denne fil med over i systembib på den nye maskine: sh22w32.dll
Din version kan sagtens køre på 2000.
mvh.
bccom