Avatar billede bo.olsen Nybegynder
23. marts 2002 - 10:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sammenkobling af 2 bærbare pcer

Jeg ønsker at forbinde 2 bærbare pcer, den ene kører med WIN 98 ME og den anden kører med WIN 2000, på den der kører 2000 er der iforvejen et netværk der ikke må ødelægges.
Jeg har prøvet (næsten alt) men jeg kan ikke finde ud af det.
Håber at det bare er min uvidenhed der er ivejen.
Avatar billede zenze Nybegynder
23. marts 2002 - 20:34 #1
Hvis du ikke har netkort i begge, kan du anvende et krydset parallelt (link-kabel)
Så skal du åbne - eller installere DCC (Direct Cable Connection)
- Hvis du har prøvet alt dette, så kan du lige chekke om du har samme Domain eller arbejdsgruppe på begge bærbare, - om du har aktiveret fil- og printerdeling - og om BÅDE TCP/IP OG NetBEUI (Netbios) er installeret.
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
23. marts 2002 - 21:54 #2
Jeg har netkort i begge, og har prøvet at forbinde dem med et net kabel. Jeg har også oprettet et hjemmenetværk på WIN me men når jeg prøver at inst. det på 2000 skriver den at det kun er til 98
Avatar billede zenze Nybegynder
23. marts 2002 - 22:40 #3
Husk at det skal være et 'Crossover patchkabel' du anvender, hvis der ikke er hub eller switch inde i billedet.
Avatar billede bo.olsen Nybegynder
23. marts 2002 - 23:54 #4
Det er det også...Jeg har lige i dette øjeblik fået dem til at køre sammen, det jeg manglede var som du skrev at inst. Netbeui på begge. tak for det jeg giver dig mine point.
Jeg har nu et andet problem ang. at køre et program (concorde)men det opretter jeg som et andet sp. Tak
Avatar billede zenze Nybegynder
24. marts 2002 - 00:42 #5
Rart at jeg kunne hjælpe. Tak for point. Jeg tror at jeg vil holde mig fra Concorden :0)