Avatar billede madsfriburg Nybegynder
23. marts 2002 - 01:34 Der er 9 kommentarer

Loop i flash

Jeg kan ikke finde ud af at lave et loop som virker. Jeg ved godt hvor "loop" findes i sound i flash.

Kan man beskære sin mp3-fil i flash?

(Jeg bruger wavelab til at beskære min wavfil med, og gemmer den som mp3. Som mp3 får den imidlertid en irriterende "margen" i start og slutning, så loopet ikke giver sig selv.)
Avatar billede Per Frits Juniormester
23. marts 2002 - 04:35 #1
I denne kommentar, går jeg ud fra at du med loop, ikke mener hvor mange gange din valgte sound skal afspilles, men at du har problemer med det sample du importere !!
Efter min mening er den loop funktion der findes i flash soundedit, undskyld, til at lukke op og sk... i, men til gengæld bruger jeg
"cool edit 2000", som er et lydedit prog. som bl.a selv finder looppoints + meget andet. -og tro mig når jeg siger at det virker fortræffeligt. Ingen klik i looppoint o.s.v.
Når du har lavet en mp3, eller wave fil, bliver den afspillet fuldstændigt som du har lavet den, når du importere den i flash, og du kan exportere den i "næsten" alle de filformater du ønsker.
Så mit råd til dig er at skifte wavweditor, og se helt bort fra alt hvad der har med lydedit at gøre i Flash.
Dog skal det siges at pan og vol. fungere fint. :-)

Per Haar.
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
23. marts 2002 - 16:53 #2
Right, du har nok set mit egentlige problem.
Men Wavelab burde da også virke, da det skulle være et af de bedste wave editeringsværktøjer??
Irriterende at skulle installere og lære et nyt program bare fordi man ikke kan konvertere en fil ordentligt!
Avatar billede Per Frits Juniormester
23. marts 2002 - 21:13 #3
Tja det kan du da ha ret i, men hvis det er det der skal til for at få det optimale ud af sine sites er det måske det værd !?

Jeg kender desværre ikke så meget til wavelab, men ved at de fleste jeg kender bruger Cool edit.
Selv bruger jeg det også til at editere mine audio spor, når jeg indspiller i Cubase, fordi at det er det bedste jeg har prøvet, og det er endda på trods af at wavelab følger med i Steinbergs producerpac, sammen med cubase. Men der er sikkert andre der har en anden mening :o)
Jeg tror at det hele afhænger af hvilket program man kommer igang med først (Det er jo som bekendt svært, at lære en gamel hund nye tricks)
- men for at vende tilbage til dit spørgsmål, er jeg da sikker på at wavelab kan gøre det, men i cool edit kræver det 3 klik, og så er du klar til at exportere :o)

Per Haar
Avatar billede baitianlong Nybegynder
23. marts 2002 - 21:53 #4
Uanset hvilket program man bruger, kommer der næsten altid denne irriterende pause på en exporteret mp3-fil. Nææ den rette ide er at klippe lyden til i flash. Det er ufatteligt nemt.

Træk lyden ind i filmen. Tryk på edit under sound i værktøjskassen med instance m.v. Så får du et billede af lyden, med de to kanaler i top og bund. Mellem dem er der en lineal, hvor du kan trække i en sort streg, der hen hvor lyden skal starte, og i den anden ende... -hvor lyden skal slutte. Så bruger flash kun det markerede/grå stykke i sit loop ((o;

-Det tager 5 sekunder, og du får meget svært ved at hamle op med det i cooledit, soundforge m.v.
Avatar billede Per Frits Juniormester
24. marts 2002 - 03:21 #5
Legende >> hmmm...der er jeg altså nødt til at give dig uret !!!
Jeg laver alle mine loops i cubase, og cool edit, og der er aldrig problemer....det afspilles som det er lavet.
Til gengæld synes jeg at den editor der er i flash er upræsis.
Det afhænger selvfølgelig af hvilken indgangsvinkel man har, men for mig er det utroligt vigtigt at de loops jeg laver er i "time", og det siger sig selv at et lydeditterings program er bedre til den slags, end et animations program.
Men hey....det gælder jo bare om at få det til at virke, så det der tilfredsstiller ens behov, må jo være det man skal bruge :o)

Per Haar
Avatar billede baitianlong Nybegynder
24. marts 2002 - 14:15 #6
Jeg har da prøvet det der CoolEdit, og der kom også den irriterende pause i starten og slutningen af en mp3-fil !!! -Hvordan undgår du det ???
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
26. marts 2002 - 11:43 #7
keyser-soze>> Gentager lige legende.dk's spørgsmål: Hvordan undgår du den pause (tomme mellemrum) der kommer i starten og slutningen, når du konverterer din wave-fil til en mp3-fil??
Avatar billede madsfriburg Nybegynder
09. april 2002 - 00:36 #8
keyser-soze og legende.dk ==>> svar???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. april 2002 - 02:48 #9
mads>> Jeg håber, du har fundet ud af at klipe lyden til i flash !!! -Det virker glimrende.

keyser-soze>> Prøv lige at sende mig en mp3-fil, du har klippet, hvor der ikke er pause i starten, og slutningen !!! jesper@legende.dk

-Denne side er næsten en opremsning af alle lyd-editerings-programmer, der findes. Jeg tvivler på at nogen af dem kan trick'et. Det er efter min overbevisning en svaghed i mp3-formatet. Spørgsmålet lød:
Kan man beskære sin mp3-fil i flash?
...Og det kan man  meget nemt, hurtigt og effektivt.