Avatar billede ballak Nybegynder
23. marts 2002 - 00:48 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Pinge

Hej

Hvad betyder det at der er nogen der prøver at pigne ens PC?

jeg vidste ikke rigtig hvor jeg skulle stille der her spørgsmål, så nu prøver jeg her.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. marts 2002 - 00:50 #1
At de vil kende din IP eller se hvor hurtig din forbindelse køre eks.
Avatar billede ballak Nybegynder
23. marts 2002 - 00:55 #2
Hvad vil de med de oplysninger??
Er det "farligt"?
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. marts 2002 - 00:59 #3
Det må du spørge dem om....

Det er ikke noget farligt, men hvis det er noget de vil misbruge, så kan det jo blive farligt. Men hvad er chancen.. Er det nogen du er uvenner med?
Avatar billede keysersoze Guru
23. marts 2002 - 01:01 #4
et "ping" er 32 byte data der sendes af sted - når denne "ping" kommer tilbage til ham der har sendt den afsted modtages et "pong". den tid der er gået kaldes så ens ping-tid

dette er totalt ufarligt, og det bruges primært til at teste hastighed med, men også finde ip på den man pinger...

prøv fx at gå ned i START -> KØR og skriv "ping www.eksperten.dk" uden anferselstegn... så kan du se hvad der sker
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
23. marts 2002 - 01:01 #5
At pinge en PC, er at nogen kender din IP, og så sender personen en lille besked til din pc, og din oc svarer ved at sende en lille besked tilbage, og hvis tilstrækkeligt gør det ved dig, i lang nok tid, går din computer under!
Avatar billede ballak Nybegynder
23. marts 2002 - 01:07 #6
Tak for alle svarene, jeg fordeler pointsene, håber det er okay.
Bacardil : Jeg håber da ikke det er nogen jeg er uvenner med.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. marts 2002 - 01:10 #7
chancen for at folk gidder lave det imod hinanden idag er vist temmelig væmmelig lille :o)