Avatar billede ford_prefect Nybegynder
09. juni 2000 - 01:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af grafikfiler til oprindelig format

Jeg har virkelig været genial. Ifm afinstallering af Corel Draw kunne mine jeg ikke åbne mine JPEG og GIF filer igen, idet disse filer som standard stod til at åbnes af Corel.
Jeg går derfor ind i Explorer under view - options. Trykker på tab'en med filtyper. Finder ikonen med Corel på, markerer og trykker rediger. Her trykker jeg så på Open og rediger. Vælger et andet filhåndteringsprogram istedet for min Corel, siger OK, ændrer derpå 'lige' også ikonen og nu viser ALLE de tidligere filer der havde denne ikon en type = GIF i min explorer.
Det betyder så, at FrontPage ikke kan finde mine filer.
Når jeg kører en find files og vælger formatet JPEG får jeg alle mine JPEG-filer listet samt endvidere de gamle JPEG-filer som nu har fået en GIF klistret på istedet.
Hvis jeg går ud i en DOSprompt vises filerne stadig rigtigt som JPEGformat.

Hvordan hulen får jeg rettet mine problemer tilbage, så det virker korrekt igen, d.v.s. finder der en eller anden genial måde, hvorpå jeg f.eks. i find files kan konvertere tilbage
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. juni 2000 - 14:11 #1
fut en tur i regedit og fjern default tilhørs forhold for de filer der er problemer med...
Classes_Root og det er shell ting du skal fjerne...
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
09. juni 2000 - 17:37 #2
Øhhhhhh!
Jeg kan godt finde ind til de relevante filer i REGEDIT, under Classes_Root, finde Shellfilerne, men under disse Shell-filer er der mange typer, d.v.s. jeg har:
Explorer, Explorer.1, Explorer.2
7 stk Shell.Thumbnail'ere
UIHelper, UIHelper1
ShellfavouritesNameSpace, *.1
og en Shellscrap
Hvilken en af disse ligger denne default under. Skal jeg ligeledes derpå ind og sætte det hele op igen, eller hur, når den rigtige fil er slettet.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
09. juni 2000 - 18:16 #3
Wow shit... jeg har aldrig haft mere end 2 forskellige shells og har konsekvent bare slettet dem begge... derved har du en fil HELT uden tilknytning til noget program og du kan binde den (eller lade være) til hvad du måtte ønske!
Avatar billede ford_prefect Nybegynder
10. juni 2000 - 23:09 #4
Hvad gør Shells egentlig godt for.
Mig bekendt er REGEDIT ikke lige noget at spøge med, men hvordan kan jeg sikre mig, at jeg ikke laver en helt umulig situation for mig selv. Kan man f.eks. lave en back-up af de shells, som man fjerner eller kan man lave en totalback-up af sine opsætninger, før man begynder at pille ved opsætningerne. Det er vel ikke det mest uproblematiske sted at eksperimentere`????
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
11. juni 2000 - 11:16 #5
Backup klares ved at du markerer de "grene" du vil have backup af og vælger "Export Registry File", den fil gemmer du et sikkert sted, hvis alt fejler, kan du blot åbne regedit igen og "Import Registry File" fra den fil...

Shells er blot en string der fortæller hvilket program (hvilken command/shell) der som DEFAULT åbner en bestemt filtype...

Men du har ret i at registrerings databasen, skal tages alvorligt...