Avatar billede missing Nybegynder
08. juni 2000 - 21:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

den endelige 'startside og bookmark' !!!

Nåh ! nu må vi have det på det rene, derfor de mange point som skal udgøre det for at folk i fremtiden aldrig behøver spørge om det her mere (og dermed spilde point, derfor bruger jeg, generøst hvis jeg selv skal sige det *lol*, mine point istedet) !!!

Jeg kan vel bedst opsummere de mange spørgsmål om emnet som at;
'der søges et cross-browser og cross-version script til både et link hvor man kan bookmarke en url, og et andet link hvor man kan gøre side til startside. og selvfølgelig i den enkleste og mest rigtige måde.'

(med 'cross-version' kan vel godkendes de to nyeste NS og de to nyeste af IE, synes I ikke ?)

Jeg håber så at med disse 500 point at dette spørgsmål aldrig vil blive stillet mere, samt at når de næste browser-versioner udkommer, at de nye scripts også bliver 'udgivet' under dette spørgsmål.

forrige spørgsmål i denne kategori:
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=16789
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=18815
Avatar billede sone Nybegynder
09. juni 2000 - 08:23 #1
Jeg mener ikke det kan gøres med én kommando - det kan måske gøres med én kommando pr. browser-fabrikant.
Avatar billede missing Nybegynder
11. juni 2000 - 20:57 #2
ja, men så kom da med det. Bare det er  i et langt script.

... og hvorfor har ingen af de store hjerner i denne kategori kommenteret eller svaret på dette spørgsmål ?

Det burde da være i alles interesse at færdiggøre denne spørgsmålsrække.... ik' ?
Avatar billede sone Nybegynder
13. juni 2000 - 10:03 #3
Du kan måske bruge noget a´la

  if(navigator.appName=="Netscape")
    infowindow=window.open(url,"infowin",commonFeatures+",screenx=20,screeny=20");
  else
    infowindow=window.open(url,"infowin",commonFeatures+",left=150,top=150");
Avatar billede skjoldby Nybegynder
14. juni 2000 - 21:50 #4
Jeg kender ikke meget til NS6 eller hvad den hedder, men NS4 som er versonen tidligere kan du hverken bookmarke eller oprette startside. Dette skal gøres manuelt af brugeren.

De to links du har givet er udemærket eksempler. Dem kan du da sagtens bruge. Hvis ikke du kan lave de eksempler om selv, synes jeg du skulle starte med at læse en bog om JavaScript.
Avatar billede missing Nybegynder
13. juli 2000 - 16:44 #5
nåh, men jeg må vel hellere lukke ?'et inden der er nogen der klager over de mange uaccepterede ?.
Avatar billede twm Nybegynder
17. august 2000 - 09:55 #6
Dette er løsningen på startsiden:

<html>
<HTML XMLNS:IE>
<body onload=\"sf()\">
<FONT FACE=\"verdana, arial\" size=\"2\">Hvis der ikke er åbnet noget vindue op, som spørger dig om du vil sætte jubii.dk som din startside, så kan du trykke nedenfor:
<p>
<STYLE>    @media all { IE\\:HOMEPAGE {behavior:url(#default#homepage)}
}
</STYLE>

<IE:homePage ID=\"j\" />
<SCRIPT>
<!--
document.write(\'<div align=\"center\"><a HREF=\"#\" onClick=\"this.style.behavior=\\\'url(#default#homepage)\\\';this.setHomePage(\\\'http://www.domain.dk\\\');\">Klik her for at sætte jubii.dk som din startside</a></div>\');
function sf(){
j.setHomePage(\'http://www.jubii.dk/\');
event.returnValue = false;
location.href=\"Http://www.jubii.dk\"
}
//--></SCRIPT>
</html>