Avatar billede kungfu Nybegynder
21. marts 2002 - 19:03 Der er 33 kommentarer og
3 løsninger

Brænding med Nero

Jeg har lige fået brænder og installeret medfølgende Nero v5.0. Jeg kan godt brænde data men ikke lyd. Jeg ville "trække" filer fra en musik-cd, da den sagde: "Beklager, denne input-enhed understøtter ikke digital lyd-ekstraktion.
Derefter kom:"Brug venligst menukommandoen "gem spor" i stedet !!
Hvad er nu det?
Avatar billede thaman65 Nybegynder
21. marts 2002 - 19:21 #1
Jeg mener ikke at du kan trække filer direkte fra en cd inde i nero. Du skal først rippe cd'en til mp3 format eller kopiere hele cd'en
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 19:22 #2
valgte du at lave en Audio CD?
alternativt kan du blot lave en CD-copy hvor du laver en nøjagtig kopi af en anden CD (bl.a. musik CD), og Nero bekymrer sig ikke om indholdet...
Avatar billede thaman65 Nybegynder
21. marts 2002 - 19:22 #3
I så fald kan man ikke hive cda filer direkte over fra en cd. Der ligger en form for beskyttelse. Dette er der forskellige programmer der kan klare f. eks audiocatalyst
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 19:23 #4
jo, man kan godt trække *.cda-filerne (musikstykkerne på cd'en)!
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 19:25 #5
...bare man som sagt sørger for at vælge Audio CD, når man vælger type...
Avatar billede kungfu Nybegynder
21. marts 2002 - 19:28 #6
Jeg blev lige lidt interesseret i dig, peaceofcake. Hvad gik der så galt i processen?
Jeg valgte at lave audio cd. Jeg havde også succes med at lave en cd-copy med en program cd.
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 19:46 #7
jeg synes det lyder mystisk så...

kan du afspille musik-cd'er normalt?
har du sat drevet til den digitale lydport på lydkortet eller noget?
Avatar billede kungfu Nybegynder
21. marts 2002 - 19:58 #8
Mit cd-rom drev har forbindelse til lydkortet og der kan afspilles musik.
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 20:05 #9
ok...

så tror jeg dit CD-drev er årsagen...
læs her: http://www.nero.com/en/helptool/428.htm#o428 (Unfortunately the input device does not support digital reading of audio data!)
og der er nok ingen vej udenom at skulle til at rippe til MP3 og siden brænde dem over på en CD...
Det gøres også ved at vælge Audio CD og trække MP3'erne over i session, så konverterer Nero dem til CD-format...
Avatar billede kungfu Nybegynder
21. marts 2002 - 20:22 #10
Hmm. men der står også noget om at filen: nerocd95.vxd skal ligge et bestemt sted, så det vil jeg lige undersøge. Men trods alt, hvis jeg skal til at makke med at lave om til mp3 osv. så må det da være nemmere at finde et andet brænderprogram. (eller er det mit cd-rom drev det er galt med...det virker jo fint)
Anyway, det hele foregår på en anden pc, så jeg er nødt til at lukke ned her og tilslutte den anden.
I mellemtiden modtager jeg gerne flere råd til problemet.
Jeg vender tilbage....på forhånd tak peaceofcake
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 20:28 #11
ja, men det med nerocd95.vxd står under en anden fejlmeddelelse

så jeg tror ikke det er det, der er problemet her...
Avatar billede netassist Juniormester
21. marts 2002 - 21:23 #12
hej nero er et rigtig godt program :)

1 . start nero og open nye ...
2: vælde der efter multimedia fil
3 . find de mp3 filer du vil have på medie.
4: træker du der efter i dem på medie
5 den ripper der efter filerne selv og du kan der efter brænde
husk at det ikke skal være en data medie i nore
der skal være en cd med en gitar det er den fil du skal vælge

Ved problemde  bare mail
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
21. marts 2002 - 21:31 #13
øhm... netassist...
nu er det jo altså ikke mp3'er han vil brænde...!
Avatar billede summer Mester
22. marts 2002 - 00:11 #14
Hej kungfu. Selvfølgelig kan du det.
Jeg sidder med Nero og windows 98. Der er ingen problemer med at trække lydfiler fra en musik-cd over i kompileringen og dermed brænding. Jeg tror jeg kan hjælpe dig, men må lige have et par ting at vide. Hvad hedder din brænder og hvilken windows kører du med. Fortæl mig lige det, så skal jeg guide dig gennem din connection, så det virker.
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 07:41 #15
Ja, så er jeg tilbage og er glad for alle tilbagemeldingerne, men jeg er ikke kommet videre. Til summer vil jeg sige at jeg kører med win98 men jeg kan ikke se hvad brænderen hedder. Det står ikke på den. Udover 8x4x32 !!
Det her må da være et let løseligt problem.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. marts 2002 - 07:45 #16
du skal først rippe cden det kan du gøre med et freewear program som du kan hente på www.jubii.dk klik på mp3 fane blad og så er du ved et program som hedder CDx. brug det og så kan du brænde men husk at sætte nero til musik  når deu brænder.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. marts 2002 - 07:48 #17
du kan oxo bare sætte den til kopi af musik. sæt den cd i du vil lave kopi af i dit cdrom drev blank skive i brænderen og klik på brænd så skulle det køre
Avatar billede pilfinger Nybegynder
22. marts 2002 - 07:52 #18
der står  nederst i højre hjørne på nero når du åbner det hvad brænder du har.
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 07:58 #19
ok pilfinger. Jeg ved egentlig ikke hvad "rippe" cd'en er for noget, og så nævner du at jeg skal gå ind under mp3 faneblad og det er jo ikke mp3 filer jeg skal brænde, det er alm musik-cd filer.
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 08:14 #20
PS. Jeg har lige hævet point-scoren, da jeg vil ha' det l... til at virke.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
22. marts 2002 - 09:32 #21
Grunden til at den siger (Beklager, denne input-enhed understøtter ikke digital lyd-ekstraktion). Har ikke noget at gøre med din brænder, det er dit Cd-rom drev der er for gammelt og ikke understøtter lyd-ekstraktion. Kan altså kun overføre lyd fra dit cd-rom drev med audio kablet fra dit cd-rom drev til dit lydkort.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. marts 2002 - 09:34 #22
prøv engang at køre nero ind igen! (jeg ved det lyder tyndt - men jeg har en teori...)
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 09:37 #23
Jeg kan først bakse med maskineriet i eftermiddag når jeg kommer hjem fra arb. Så kan jeg da prøve at installere Nero igen.
Kunne et andet brænderprogram løse problemet?
Avatar billede alapalooza Nybegynder
22. marts 2002 - 09:38 #24
kungfu... Hvilket cd-rom drev har du ?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
22. marts 2002 - 09:38 #25
næppe! Nero skulle ku hele moletjavsen
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 09:49 #26
Sorry, jeg er nødt til at vende tilbage med navnene på brænder og cd-rom drev til jeg kommer hjem i eftermiddag. Men måske skulle jeg sige at det hele sidder i en ældre IBM pc, 166 MhZ..............Jeg har dog fået at vide at det ikke skulle betyde noget.
Avatar billede alapalooza Nybegynder
22. marts 2002 - 10:22 #27
Hvis det er en så gammel pc, så er cd-rom drevet sikkert også gammelt.
Jeg er næsten 100% på at det er dit cd-rom drev der er for gammelt til at understøtte digital lyd-ekstraktion. Prøv med et nyt cd-rom drev.
Avatar billede summer Mester
22. marts 2002 - 10:34 #28
kungfu>>> Ok, mit internet har været nede. Vi "snakkes" ved i eftermiddag. Du kan se navnet på din brænder i Enhedsorientering - tryk på + ud for cd-rom. Det er m.h.t. Firmwaren jeg skal vide det.
Opgiv ikke.
Avatar billede masterofdisaster Nybegynder
22. marts 2002 - 11:22 #29
prøv at download det nye nero det er bedre end det gamle lort til v.5.0
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 19:22 #30
Så er jeg tilbage efter lidt slagsmål med min pc. Jeg satte et andet cd-rom drev i, og så kunne jeg hive musik filer over. (alapalooza).
Mit næste og forhåbentlig sidste spørgsmål bliver: Da jeg kun har kørt test på Nero (altså ingen brænding), kan jeg så være sikker på at når testen er en succes så er brændingen også en succes?
.....Så skulle pointfordelingen være på plads snart..............
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
22. marts 2002 - 19:27 #31
det kan du være rimelig sikker på!
Men en tommelfingerregel, som samtidig øger sikkerheden lidt, er altid at lade Nero kopiere filerne over på harddisken, for siden at brænde dem over på CD... der er et sted, hvor du kan vælge at Nero skal lave et "image" af brændingen, og siden slette dette "image", når brændingen er slut...
Ellers er det tit en god idé at brænde på forholdsvis lav hastighed, når det gælder musikfiler... de har en tendens til at mislykkes, hvis man har for travlt... ;-)
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 19:33 #32
OK....og sidste spørgsmål :-)
Hvis jeg tager en ny cd og brænder f.eks 4 numre over på, kan jeg så brænde videre på den en anden gang, eller lukker den for input efter første brænding?
Avatar billede kick Nybegynder
22. marts 2002 - 19:35 #33
Du kan godt brænde mere på den
Avatar billede summer Mester
22. marts 2002 - 19:36 #34
Ja. 99,9% sikker Her er alligevel et par tips, som du måske kender.
M.h.t. connection af de forskellige drev, har jeg den bedste erfaring med denne. Hvis du kører den, vil du få det optimale udbytte af din brænder og Nero, som jeg linker den sidst nye opdatering til:
1) HHD skal sidde som master på primary IDE og CD-romdrev som slave på samme
På secondary sætter du brænder som master. Tjek dine jumpere. Set bag fra skal ”dimsen” sidde til højre v/master og i midten v/slave.
2) Autodetecte dine drev: Genstart computer. Når du ser der står DEL nede til venstre holder du Delete-tasten nede til du får CMOS-skærmen frem. Brug nu dine fire piletaster til at markere IDE HDD AUTO DETECTION tast Enter. Nu har du en skærm hvor der bl.a. står Primary Master:  og et N der blinker> tast y og Enter> igen, igen til dine drev er registreret og du er tilbage ved IDE HDD AUTO DETECTION> tast F10 (gem) og tast y og Enter. PC-en starter nu op.
3) Gå ind i Enhedsorientering og tjek at der ikke er gule advarselstegn. Tjek at DMA er aktiveret
i alle dine drev. Se lige hvilken Version Firmware din brænder har. Jeg har været udsat for, at en helt ny brænder skulle have firmwaren opdateret, inden den virkede optimalt.
4) Genstart 5) Tjek i Enhedsorientering, at alt er OK. 6) Opdater til nyeste Nero 5.5.7.8 gratis her:
http://www.nero.com/en/download.htm
Download Nero5578.exe fra en af de fem servere og gem den hvor du plejer at gemme downloads. Dernæst går du lidt længere ned og vælger Danish, hvis nero skal køre på dansk. Endelig går du ned og downloader CoverDesigner & WaveEditor Help Files - tast Danish og gem.
Nu går du ind hvor du har gemt de tre Nero-downloads og installerer dem en af gangen og genstarter. Tænk ikke på din gamle Nero-installering. Det finder programmet selv ud af.
DMA kan du læse om her: http://www.wintip.dk/trimning/dma.htm
Kort sagt for processoren hurtigere adgang til Harddisken.
Du højreklikker på Denne computer> Egenskaber> Enhedsorientering> klik på + tegnet ud for cdrom> Maker cd-romdrev> Egenskaber> Indstillinger> Sæt v i DMA, hvis det mangler> tjek om drev-bogstav er rigtigt. Nu gør du nøjagtig det samme med brænderen og tjekker den for bogstav.
Nu markerer du nedenunder Diskdrev samme fremgangsmåde med HDD.
Meget af dette kender du sikkert, men da jeg nok ikke er mere hjemme i aften får du "hele smøren".
mvh
summer
Avatar billede kungfu Nybegynder
22. marts 2002 - 19:44 #35
Tak for hjælpen til alle. Nu skal jeg prøve det i praksis.
Måske vender jeg tilbage !!
Der er 3 af jer der giver mig rigtig gode svar, så jeg må fordele point'ene mellem jer.
Avatar billede peaceofcake Nybegynder
22. marts 2002 - 19:44 #36
med mindre du vælger den option, der hedder "Finalize CD", så kan du godt brænde videre på den!
Den option er i dialogboksen umiddelbart før du trykker "Write"