Avatar billede ballak Nybegynder
21. marts 2002 - 13:56 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

CMOS??

Hej

Hvad betyder CMOS? Det står på mit bundkort og man kan lave to indstillinger, CMOS Normal og CMOS Clear!
Hvad er det?
Avatar billede niklaj Nybegynder
21. marts 2002 - 14:05 #1
Jumperen skal stå i CMOS Normal, hvis den står i CMOS clear resetter den alt på bundkortet, det er godt hvis man nu har lavet en indstilling med CPU'en og så ikke kan får computeren startet. Jeg ved ikke hvad CMOS betyder.
Avatar billede snowball Novice
21. marts 2002 - 14:14 #2
CMOS står for Complementary Metal-Oxide Semiconductor og du kan læse om hvad det er for noget på nedenstående side:

http://www.mkdata.dk/pctutor/hardware/modul2a4.htm#CMOS

Mht. Normal og Clear, så er det som niklaj skriver :)

Snowball
Avatar billede ballak Nybegynder
21. marts 2002 - 14:16 #3
Okay, tak begge to :)