Avatar billede kilobite Nybegynder
20. marts 2002 - 18:01 Der er 9 kommentarer

VPN kun med software er det muligt mon

Jeg har tit brug for at kunne åbne dokumenter på min PC hjemme og også gemme i dem uden at bruge FTP hvor filen skal hentes, ændres og lægges tilbage igen.  En sagde til mig at det vist kaldes VPN det man skal bruge... men mere vidste han ikke....
Findes der software der kan klare ærterne....
Avatar billede jakeman Nybegynder
20. marts 2002 - 18:10 #1
RAS server (remote access server)!
Avatar billede kilobite Nybegynder
20. marts 2002 - 18:14 #2
Hmmm  kan det gøre det.. ???  kan man der bruge netværket som om det var lokalt  hen over internettet... eller er det bare mig...
Avatar billede oskar Nybegynder
20. marts 2002 - 18:19 #3
VPN og RAS er en del af Windows 2000. Med VPN, som foregår via Internettet, virker det som om du bare har fået ekstra drev på maskinen.
RAS kræver at du ringer op via modem el. lign. VPN kræver at din pc står online hele tiden.
Avatar billede kilobite Nybegynder
20. marts 2002 - 18:25 #4
ok min pc står online hele tiden med fast ip osv.... men det der vpn fatter jeg ikke skal man ha nget smart hardware eller kan man få noget software til at agere som vpnserver eller noget i  den still  ???  beklager min uvidenhed  :o)
Avatar billede oskar Nybegynder
20. marts 2002 - 18:28 #5
Hvilket styresystem har du?
Avatar billede kilobite Nybegynder
20. marts 2002 - 18:30 #6
min egen pc er nt4
Avatar billede kilobite Nybegynder
20. marts 2002 - 18:30 #7
komptere jeg skal logge på fra er win98
Avatar billede oskar Nybegynder
20. marts 2002 - 18:32 #8
Den har desværre ikke indbygget VPN. Så du må hellere kigge her:

http://vpn.shmoo.com/

Der er forklaringer på det hele og links til diverse freeware programmer mm.
Avatar billede oskar Nybegynder
20. marts 2002 - 18:33 #9
God fornøjelse med læsningen. Jeg smutter nu!