Avatar billede timbreuning Nybegynder
08. juni 2000 - 10:41 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

CL Annihilator Geforce 256 problem

Så er der mulighed for at få 500 "lette" point.

Mit problem er at min pc fryser på vilkårlige tidspunkter: 2-30 minutter inde i UT, på W98 desktoppen mmm., efter jeg har installeret et CL Annihilator Geforce 256.
Jeg benytter de nyeste drivere (Detonator 2) og før jeg satte kortet i virkede pc'en perfekt (med det gamle kort).
Har sat AGP aperture til 128 mb, men uden virkning.

Min konfiguration:
ABIT BE6-II (UDMA33 + UDMA66)
128 Mb SDRAM PC100
PIII-600E
IBM 20,5 Gb hdd
3D Blaster Annihilator Geforce 256
SB Live 1024
10/100 mb NN Netkort
IBM G70 17" skærm
Logitech scroll mouse
Eicon Diva T/A
W98 SE UK
Directx 7.0

Som sagt 500 point for det rette svar.
Det må da lige være noget for dig Schubbie... Netweekend rulez. ;->

Tim:-)
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
08. juni 2000 - 11:55 #1
Hejsa timbreunung,
Er det ikke halvdelen af maskinens ram, AGPén skal sættes til? Hvis det er så betragt dette som et svar! :-)

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede mtm Praktikant
08. juni 2000 - 11:58 #2
jeg havde samme problem , så installede jeg nivdia egen driver og problemmet var løst :-)
Avatar billede tnt Novice
08. juni 2000 - 14:05 #3
Først og fremmest prøv at sætte AGP aperture til 64 mb...

Mht. UT, så har Unreal et problem med Geforce kort; dette kan løses med en update(ftp://ftp.cdrom.com/.1/unreal/patches/UnrealBeta220.zip) eller andetsteds...
Btw, så har jeg ikke haft stort held med Detonator 2 - jeg kører stadig med 1'eren!
Jeg har det samme grafikkort.... :)
Avatar billede tnt Novice
08. juni 2000 - 14:07 #4
oops, jeg glemte vist at slå den over på svar... virker det???
Avatar billede i11uzion Nybegynder
08. juni 2000 - 14:16 #5
Det kunne måske også være din strømforsyning???

Geforce256 er kendt for at æde virkelig meget strøm...
Avatar billede timbreuning Nybegynder
08. juni 2000 - 14:19 #6
Min PU er på 300W og sider i et AOPEN HX08. Strømmen burde være ok.
Avatar billede timbreuning Nybegynder
08. juni 2000 - 14:22 #7
Jeg kørte 3 dage med AGP aperture sat til 64 mb... hvor den var utroligt ustabil. Læste derefter på www.3DGPU.COM at det skulle have en virkning at den blev sat til 128 Mb+... men ikke helt i mit tilfælde.

Avatar billede timbreuning Nybegynder
08. juni 2000 - 14:28 #8
Hej tnt.
Vi kørte med den nyeste patch til UT. Nogen gange kunne jeg køre i en hel time før maskinen frøs. Andre gange måtte jeg slukke den (fysisk) hver 5. minut.
Forsøger at rode lidt med AGP aperture når jeg kommer hjem igen.
Alternativt prøver jeg Nvidia's drivere.
Avatar billede timbreuning Nybegynder
08. juni 2000 - 14:29 #9
Hej mtm.
Hvilken version af Nvidia's driver benyttede du??
Tim:-)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. juni 2000 - 14:29 #10
En ting er som regel sikkert.
Hvis din PC fryser så er det pga. kortet bliver for varmt.
Men en helt anden ting,
Der er sgu da ik nogen der vil give 500 points. Det har jeg i hvert fald aldrig set her. Så det eneste du vil er:
Udlov 500 point og få en masse svar uden og acceptere nogen af dem.
Egentlig også rimligt smart, men alligevel dumt.

-Maniacdog-
Avatar billede schubert Nybegynder
08. juni 2000 - 17:10 #11
Jeg ville nok gribe det an på følgende måde:

Købe en axial-blæser 8" og montere under grafikkortet. (kan købes hos Complex Computer for 95,00 + moms (til at suge varmen væk med)

Hente de seneste drivere fra Nvidia (i dit tilfælde http://www.nvidia.com/Products/OpenDrvDwn.nsf/50e539029dad4459882568c9007fdaf6/89be037d4c1ec2eb882568f0006d15e5/$FILE/W9x-522.zip

afinstallere DirectX (ligegyldig hvilken version det er.)
Genstart

afinstallere Creative driverne der medfølger. (herunder også fjerne evt. inf-filer den har lagt i C:\windows\inf & C:\windows\inf\others)
Genstart

Installere ovenståenden driver fra Nvidia.
Genstart

Installere Directx 7.0a
Genstart

Endelig opsætning af kortet under skærmindstillinger.

Avatar billede timbreuning Nybegynder
09. juni 2000 - 07:39 #12
Hej allesammen.
Det er ikke varmen som er problemet. Faktisk kan jeg uden risiko lægge hånden på chippen.

Jeg fik rodet en hel del med kortet i går, men uden held!
Satte AGP aperture til 64 mb og testede, gjorde alt det Schubert havde foreslået og testede. Det virkede ikke!

Kortet er nu pillet ud og er på vej til forretningen. Jeg gider simpelthen ikke bruge mere tid på det.

Maniacdog: efter hvad jeg hører er det ikke første gang du udviser total mangel på tiltro. Kan jeg ikke få lov til at bruge 500 af de 1.800 point jeg har sparet op, som jeg har lyst til?
Prøv med lidt professionel bistand;->

Så er problemet bare HVEM som skal have de 500 point. Faktisk ville jeg helst dele dem mellem SEN8OR, tnt og Schubert.
Schubert får dem, men hvis SEN8OR og tnt føler de har krav på lidt point må de så kontakte Schubert.

Trods alt - tak for hjælpen til jer alle.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. juni 2000 - 07:56 #13
Næ det er det jo ikke. Men det lyder usandsynligt som altid syntes jeg.
:)
Men fair nok, hvis du har r.... fuld af point så skal du da selvfølgelig også ha lov og bruge dem som du vil.

-Maniacdog-
Avatar billede morten_b Nybegynder
09. juni 2000 - 10:32 #14
Bare en lille kommentar:
Jeg har hørt flere der havde problemer med at UT frøs efter et skiftende antal minutter i spillet.
To som jeg kan huske havde henholdsvis Savage4 og TNT2 Ultra grafikkort - så jeg tror ikke at det bare er et problem for GeForce...
Avatar billede timbreuning Nybegynder
09. juni 2000 - 10:39 #15
Men det var jo ikke kun UT. Selv på en ren W98-desktop kunne pc'en fryse og eneste udvej var "den store knap på pc'en". Hvis det kun var dette ene spil kunne jeg skam godt leve med det, men det virkede som om min W98 var inficeret. Ikke med virus, men med en driver/hardware-konflikt.
Tim:-)
Avatar billede tnt Novice
12. juni 2000 - 16:07 #16
Hvis du helst ville dele dem blandt os tre, hvorfor har du så ikke gjort det ?

Men jeg er nu ligeglad med de point, selvom jeg ikke forstår hvorfor Schubert fik dem...(når han ikke engang løste dit problem...

Det er nu en trist ting med dit Grafikkort... der gik da også en måned eller to før MIT virkede... :(

/TNT
Avatar billede timbreuning Nybegynder
12. juni 2000 - 16:50 #17
tnt:  jeg kunne ikke fordele pointene mellem jer tre da I ikke stod på listen over dem der kunne få point. Jeres forslag var jo afviste.

Jeg fik byttet det til et G400 Dual (+ lidt penge retur) og det virker ok.

Tim:-)
Avatar billede tnt Novice
13. juni 2000 - 16:40 #18
Det er rigtigt... nåja lad dog Schubert få dem... :)

Et G400 skulle også være meget godt har jeg hørt :)... så skulle alt være i orden :) ... ?
Avatar billede sen8or_slettet Nybegynder
13. juni 2000 - 19:12 #19
Jeps - fin billedkvalitet dog mere processor-krævende!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede timbreuning Nybegynder
19. juni 2000 - 12:10 #20
Det virker fint nu, efter jeg har installeret gamle drivere. Måtte helt tilbage til 5.30 før kortet kunne køre stabilt. Der må altså være noget helt galt med Abit Be6-II!!!!