Avatar billede denniss Nybegynder
07. juni 2000 - 22:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Videreresend mail til mobiltlf. ved ankomst til exchange server.

Hejsa,

er der nogen der præcis ved hvor man skal sætte en videresend-emailadresse op. for at få en exchange server til at videresende mail som ankommer på en bestemt mailbox.
Avatar billede trooper Nybegynder
07. juni 2000 - 23:14 #1
du skal ikke bede exchangeserveren om at gøre det du skal sætte det op i klientprogrammet og så bliver oplysningerne om vidrestilling gemt på serveren så det også køre når klienten ikke er på
Avatar billede denniss Nybegynder
07. juni 2000 - 23:21 #2
desværre trooper... i dit tilfælde vil det kræve at klient heletiden er tændt.. og det vil vi ikke...!!

har selv fundet en løsning:
i exchange skal man lave en custom email... som peget på mobilnummeret...
i postkassen skal alternative receiver så være denne custom email.. bom bomme lum
Avatar billede sokristi Nybegynder
08. juni 2000 - 11:59 #3
Du har ikke helt ret i din afvisning af troopers svar (eller m.a.o., det er noget sludder:-); regler opsat f.eks. med OL 2000s "Rules Wizard" gemmes almindeligvis på serveren og eksekveres herfra. (ellers ville f.eks. jeg heller ikke kunne få min e-mail fra arbejde videresendt til min private e-mail adresse.) Din egen løsning er kun nødvendig at anvende, hvis exchange serverens Internet Mail Service er sat op til "Disable automatic replies to the Internet".
Avatar billede denniss Nybegynder
08. juni 2000 - 16:16 #4
Og hvis der køres med outlook 97 ?

har nemlig prøvet det med klienten. og der virker det kun når klienten er åben.
Avatar billede sokristi Nybegynder
08. juni 2000 - 17:37 #5
Jeg ved godt nok ikk' rigtig med OL 97. Det eneste jeg ved om den er, at jeg lynhurtigt skiftede til '98, da den kom, og senere s'følig til 2000. OL 97 er ret tung og ret dårlig, så jev vil anbefale et skift. (Jeg tror nok, at '97 kun kan aktivere/kreere serverbaseret videreforsendelse i forbindelse med "out of office")
Hvis du har en "rigtig" exchange (version 5.5) licens, inklusive client licenser, er opgradering til OL 2000 gratis, f.eks. når du alligevel opgraderer serveren med seneste SP.
Avatar billede sokristi Nybegynder
08. juni 2000 - 17:37 #6
"jeg" vil, ligesom "jev", anbefale opgraderingen :-)