Avatar billede larsfryd Nybegynder
20. marts 2002 - 08:27 Der er 4 kommentarer

Run time errow i excel

Hver gang jeg starter excel kommer der en fejl som er følgende. "Microsoft visual basic - run time errow 9 - subscript out of range" - Hvad er dette.
Avatar billede bak Seniormester
20. marts 2002 - 09:07 #1
Du har en makro der starter hver gang du starter Excel.
Prøv at finde et bibliotek på din hardisk der hedder XLSTART.
Alle de filer der ligger i den startes automatisk hver gang excel starter.
Prøv at flytte dem et andet sted hen og start så igen.

Et andet sted der kan ligge filer som startes automatisk er, hvis du ser under menuen FUNKTIONER/INDSTILLINGER fanebladet "General" (desværre har jeg kun engelsk version her) Alternativ Startbibliotek. Hvis dette felt ikke er blankt indlæses disse filer også ved opstart.
Avatar billede larsfryd Nybegynder
24. marts 2002 - 20:40 #2
Det var ellers nogle gode forslag, men der er desværre ikke lige noget af det der kan bruges,da der ingen filer er i de pågældende biblioteker. Jeg ´kender desværre ikke så meget til macro, så jeg kunne prøve at lave en og se om de filer kommer der hvor du siger de skal ligge. Ham jeg hjælper med problemet ved jo ikke lige hvad han har gjort så det er jo lidt svært at finde ud af. Men excel starter jo også op når man kvittere for fejlen, så det må han jo nok leve med. Jeg synes bare det er mærkeligt at når jeg har prøvet at inst. excel forfra at det så stadigvæk er et problem.
Avatar billede larsfryd Nybegynder
24. marts 2002 - 20:41 #3
Det var ellers nogle gode forslag, men der er desværre ikke lige noget af det der kan bruges,da der ingen filer er i de pågældende biblioteker. Jeg ´kender desværre ikke så meget til macro, så jeg kunne prøve at lave en og se om de filer kommer der hvor du siger de skal ligge. Ham jeg hjælper med problemet ved jo ikke lige hvad han har gjort så det er jo lidt svært at finde ud af. Men excel starter jo også op når man kvittere for fejlen, så det må han jo nok leve med. Jeg synes bare det er mærkeligt at når jeg har prøvet at inst. excel forfra at det så stadigvæk er et problem.
Avatar billede b_hansen Novice
25. marts 2002 - 08:10 #4
Har du undersøgt, om der står noget i menupunktet "alternativ filplacering ved start:", som bak foreslog?

kig under Funktioner->Indstillinger->fanebladet "Standard" og kontroller at næstsidste linie er tom.

Dette er ganske vist for Excel 2000 og på dansk, men det burde osse gælde tidligere versioner så vidt jeg lige husker.