Avatar billede allan1066 Juniormester
19. marts 2002 - 20:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Program til at kopiere en harddisk til en anden

I forbindelse med at jeg har købt en større harddisk leder jeg efter et program der kan overføre den "lille" harddisks data til den nye (større)

Gode forslag modtages med glæde.
Avatar billede simonhusby Nybegynder
19. marts 2002 - 20:55 #1
Norton Ghost tror jeg godt du ville kunne bruge :)
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 20:56 #2
symantec's Ghost eller Image
Avatar billede master_nemo Nybegynder
19. marts 2002 - 20:56 #3
ghost er et godt program
www.norton.com vistnok :D
Avatar billede ahhansen Nybegynder
19. marts 2002 - 20:57 #4
Hvis du sætter den nye harddisk som SLAVE, kan du bare starte maskinen op, kopierer det hele til den nye maskine. Herefter ændrer du den nye til MASTER og tager den gamle ud (eller ændrer den SLAVE).
Avatar billede simonhusby Nybegynder
19. marts 2002 - 20:59 #5
ahhansen , Det var jo ikke det spørgsmålet var. Så ville allan nok have sagt det.
Avatar billede jakeman Nybegynder
20. marts 2002 - 00:07 #6
drive image pro laver et direkte image af din HDD og dermed også af din MBR hvis du skal bruge den også!

Link:

http://www.rocketdownload.com/cgi-bin/thanks4downloading.asp?file=/dnload/driveimage.exe&r=

/Jakeman
Avatar billede tik-tak Nybegynder
27. marts 2002 - 22:46 #7
Se svar fra ahhansen. Men dørst må du på den nye harddisk lave mappen "windows". Du skal så kopiere indholdet af din oprindelige windows over i den nye windowsmappe, men UDEN filen "Win386.swp" (swap-filen) der ligger i windowsmappen.
Derefter kan du kopiere resten af harddisken - selvfølgelig minus windows over på den nye.
Sluk maskinen og flyt jumperne på harddiskene så den nye bliver master.