Avatar billede madskr Nybegynder
19. marts 2002 - 19:52 Der er 15 kommentarer

Tekstyper i PhotoShop

hej alle.
jeg har lige et spørgsmål angående tekstyper i photoshop.

hvis jeg har forstået det rigtigt så er det muligt via plugins at tilføje mange flere skrifttyper til Photoshop.

Så på et tidspunkt en der arbejdede med Photoshop, han havde instaleret en masse fede skifttyper, men han brugte en slags menu hvori han kunne se navnet på alle de forskellige skriftyper, samtidig med at han valgte en, kunne han se resultatet, dvs det var nemt hurtigt lige at sammeligne 2 forskellige da man blot skulle blade op eller ned.

håber i forstår

hvodan gør jeg dette?

mvh Mads Kristoffersen
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 19:54 #1
Du skal ikke bruge et plugin, du smider bare nogen fonts i /fonts bibloteket, som windows bruger, genstarter photoshop og vupti!
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 19:55 #2
Altså ikke fonts som windows bruger, men det /fonts biblotek som windows bruger :-)
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 19:55 #3
kopier dine nye skrifttyper ind i windows\fonts\

her kan du se dine fonts og når du stater PS igen er de også tilgængelige her
Avatar billede madskr Nybegynder
19. marts 2002 - 19:55 #4
jeg mener at han brugte filter menuen for at komme til disse skrifttyper.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 19:57 #5
Nej - du skal bare gøre som jeg har skrevet!
Avatar billede hojben Novice
19. marts 2002 - 19:57 #6
filtermenuen er kun til nye filtre (og de som er installeret som default)
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 19:58 #7
c",)
Avatar billede madskr Nybegynder
19. marts 2002 - 20:01 #8
jooo men så kommer de vel bare ind som standard typer, det var noget med at de virkede som et slags filter...hvor man kunne vælge dem direkte fra en filter menu
Avatar billede madskr Nybegynder
19. marts 2002 - 20:02 #9
joooo det er jo et nyt filter der instaleres. hmm får man ikke mail mere når der er nogen der har svaret?
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 20:58 #10
Men hvad er det du mener?

Du vil gerne have nogen nye skrifttyper, som du kan smide på et nyt billede ikke? Der skal du gøre som jeg har skrevet øverst..
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
19. marts 2002 - 21:56 #11
Er selv flittig bruger af PS 6... Jeg har ALDRIG hørt om fonte, i filtre... KUN brushes, gradiants and patterns... Men som pacr00n siger; gå ind i windows-mappen, ind i Fonts, og tilføj nye dér...
Avatar billede tidsrejse-frede Nybegynder
19. marts 2002 - 21:57 #12
Du kan se mine wallpapers fra PS 6 på www.AstronomyWebsite.dk

Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2002 - 19:43 #13
Madskr her, eksperten havde åbenbart valgt at slette min gamle profil, total fed service!

men ok i må have ret, eller også var det ikke filter menuen han brugte, må hellere lige se om jeg kan få fat i ham.

ved i ellers hvor jeg finder nogle fede fonts?

mvh Mads
Avatar billede psoriasis Nybegynder
02. maj 2002 - 16:15 #14
www.royaltyfree.dk
www.acidfonts.com
www.1001freefonts.com

Download, udpak til C:\Windows\Fonts - Eller udpak til fx. c:\Mine skrifttyper, åbn Kontrolpanel\Skrifttyper og gå i filer->installer ny skrifttype, og vælg din mappe.
Avatar billede psoriasis Nybegynder
17. september 2002 - 17:02 #15
Lukketid?