Avatar billede maagefinke Nybegynder
19. marts 2002 - 19:25 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Se filer i browser før de bliver lagt ud på internettet

Jeg har fået lavet en hjemmeside og vil nu gerne rette lidt i den. Jeg har filerne, men hvordan får jeg set dem i browseren eller et andet sted, inden jeg lægger dem ud. Jeg har fået lavet et testbibliotek, men ved ikke, hvordan jeg skal aktivere filen,så jeg kan se den, som den vil blive set. Jeg har prøvet i htp at taste view, men får så blot koderne i notepad? Hvordan klarer jeg dette?
Avatar billede jonas- Nybegynder
19. marts 2002 - 19:31 #1
Det kan du gøre ved at oprette en server på din egen computer. Det lyder indviklet, men det er det faktisk ikke, hvis du følger guiden.
Find en god guide her: http://www.anything.dk/vis_artikler.php?id=20
Avatar billede ahhansen Nybegynder
19. marts 2002 - 19:31 #2
Kontroller at du har gemt dem i HTML format. Når du har kontrolleret det kan du åbne dem direkte fra din browser mm. du bruger serverside funktioner.

/ahh
Avatar billede maagefinke Nybegynder
19. marts 2002 - 19:56 #3
ahhansen>Jeg har prøvet at gemme dem i HTML, men alt hvad der er skrevet i phpkode ser mystisk ud1?
Avatar billede maagefinke Nybegynder
19. marts 2002 - 19:59 #4
>jonas tak, jeg vil forsøge. Men har ikke forstand på hverken htp eller mysql. Det var også for at øve mig lidt. Men jeg vil forsøge at følge den sti, som du angiver. Foreløbig tak.
Avatar billede maagefinke Nybegynder
19. marts 2002 - 20:01 #5
>jonas . Sludder php, naturligvis.
Avatar billede maagefinke Nybegynder
19. marts 2002 - 20:08 #6
>jonas Jeg har lige skrevet artiklen ud. Du skal nok få nogle point for dit link, men det er ikke lige til at kapere for mig her og nu.
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. marts 2002 - 07:53 #7
Det er et evigt problem. jonas har ret, men så kommer problemet med om det php og de php udvidelsespakker du installerer er de samme som dem der ligger hos din udbyder.

Den sikre løsning er at lægge sitet i to versioner hos din udbyder (nr 2 version lægges i en mappe som fx kaldes test. og så teste nye sider ved at uploade dem til testversionen og kikke på dem der.

mvh JakobA
Avatar billede maagefinke Nybegynder
20. marts 2002 - 10:40 #8
Mange tak for hjælpen til jer alle. Jeg må lige tænke lidt over det.
Mvh Maagefinke
Avatar billede ahhansen Nybegynder
20. marts 2002 - 10:51 #9
Tak for pointene (",)

/ahh