Avatar billede ette Nybegynder
19. marts 2002 - 13:27 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

hackere eller hvad?

Der har lige været en underlig forespørgsel på min server : Robert.txt han fik så svaret 404 så det var jo godt nok, men hvad betyder det så når serveren skriver 206. for det fik han lov til bagefter. Er der nogen der ved hvor jeg kan se hvad de forskellige tal betyder, da jeg hver gang tror det er en hacker.
Ette
Avatar billede prodic Mester
19. marts 2002 - 13:29 #1
Avatar billede ette Nybegynder
19. marts 2002 - 13:42 #2
Yes! lige nøjagtig! og jeg kan jo så se at han har downloaded noget, men hvad med det der Robots.txt (ikke Robert) har du eller andre hørt om det før???????
Avatar billede cyberdude Nybegynder
19. marts 2002 - 14:07 #3
jeg har på min side (som er hos et webhotel) lign. forespørgsler kan jeg så i de log filer der er til rådighed, jeg tror det er søgemaskiner der leder efter denne fil, da det jo er en .txt fil der spørges efter kan den jo ikke indeholde noget skadeligt.... men hold dog alligevel øje med det...
Avatar billede ette Nybegynder
19. marts 2002 - 14:16 #4
Jeg kan se at du har ret, jeg slog lige robot.txt op og det er noget om søgemaskiner, men det forklarer ikke hvad han downloadede da jeg godt nok har en videofilm men jeg har selv prøvet at loade den og der kommer 206 ikke frem...........mmmmf det er lidt irreterende at man ikke ved hvad pokker manden har loadet, men hvis nu at det er en søgemaskine der tager og viser hele siden er det så en slags download???? At være amatør kan godt være lidt svært,thi!
Avatar billede thomasledet Nybegynder
19. marts 2002 - 17:48 #5
generelt: er du i tvivl, er det ikke hackere... folk går helt amok med hacker paranoia... men i virkeligheden er de fleste "hackerforsøg" automatiserede i form af internetorme sådan Nimda, der ved hjælp af et hul i IIS "bryder ind" på systemet for derefter at misbruge systemet til at sende sig videre til andre systemer.

Dog er dette indlæg heller ikke ment som nogen opfordring til at "slappe af" mht "hackere"... (for du mener med stor sansynlighed crackere)... truslen er reel... ikke fordi folk regner med, at du har noget interessant på din maskine, men snarere fordi dagens kabel-net-forbindelser og xDSL forbindelser er et oplagt springbræt/middelstation til at forsøge sig med mere interessante maskiner...
Avatar billede dmcn Praktikant
19. marts 2002 - 17:51 #6
robots.txt er ganske rigtigt til søgemaskiner. Filen bruges til nærmere at definere hvilke sider søgemaskinen skal medtage, og hvilke den skal glemme. Altså, ingen ko på isen, og ingen hackere i denne omgang. :)
Avatar billede cyberz Nybegynder
20. marts 2002 - 13:39 #7
Jeg kender problemmet, og bare rolig der er i dette tilfælde ikke tale om noget som helst med hackerangreb.
Avatar billede tkd Nybegynder
25. marts 2002 - 00:34 #8
Check: http://www.robotstxt.org/wc/robots.html - her er info om robots.txt
Avatar billede ette Nybegynder
25. marts 2002 - 07:08 #9
hvordan deler jeg generalt point ud? Nogen gange står der acanceret og så kan jeg godt men ellers?
Avatar billede ette Nybegynder
25. marts 2002 - 07:08 #10
Ja altså hvis der er flere jeg gerne vil give :-)
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. marts 2002 - 10:11 #11
i dette tilfælde er det kun cyberzoren der har lavet et svar... alle andre har lavet en kommentar... du kan derfor kun give cyberzoren point på nuværende tidspunkt... hvis du ønsker at andre skal have points, så bed dem om at lave et svar.