Avatar billede anjensen1 Novice
19. marts 2002 - 11:38 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

fjerne afgangs/brugerkode

på bibliotekscomputeren er der en klovn der har moret sig med at lave en brugerkode på en XP pc
Kan man fjerne den igen uden at skulle reinstallere?
mvh/a.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
19. marts 2002 - 11:40 #1
hmm..ret dårlig sikkerhed ;)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
19. marts 2002 - 11:40 #2
har en skole virkelig råd til xp?? hmmmm..
Avatar billede anjensen1 Novice
19. marts 2002 - 11:47 #3
faktisk ikke en skole men en boliforening
-hvorfor kommentere hvis I ikke kan svare?
Avatar billede kapla Nybegynder
19. marts 2002 - 11:50 #4
Start op i fejlsikret tilstand og log  på som administrator, fjern derefter passwordet fra brugerkonti i kontrolpanel.
Avatar billede anjensen1 Novice
19. marts 2002 - 12:14 #5
Kapla0 -Tak det vil jeg prøve. Jeg tror blot ikke at der er oprettet en administrator. de har vist desvære blot stillet det op lige ud af kassen uden at tage nogen hensyn til noget som helst overhovedet..
Kan du (eller andre) fortælle hvordan det kan forhindres at noghen KAN lave en brugerkode på et XP system?
Avatar billede anjensen1 Novice
19. marts 2002 - 12:15 #6
-og foresten 'fejlsikret tilstand' det er stadig F8 under booten?
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. marts 2002 - 12:23 #7
ja, det er det, hold F8 nede under boot
Avatar billede retaxes Nybegynder
19. marts 2002 - 12:25 #8
jo, der er oprettet en Administrator, det vil du få se når du booter i fejlsikker tilstand.
Avatar billede anjensen1 Novice
19. marts 2002 - 12:34 #9
Jeg prøver tak!!
Avatar billede hub Nybegynder
19. marts 2002 - 13:21 #10
Fjern adgang til kontrolpanel således:
start-kør (som administrator) gpedit.msc
I gpedit går du til brugerkonfiguration/administrative skabeloner/kontolpanel og klikker på denne. Aktiver "Forbyd adgang til kontrolpanel"

Der kan nu ikke oprettes brugere medmindre man er administrator..
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2002 - 16:22 #11
Xp er faktisk billigere end Windows 2000 under uddannelseslisens, som et bibliotek på en skole vel nok kan relaterer under.
Avatar billede ahhansen Nybegynder
19. marts 2002 - 19:59 #12
Det er desuden muligt at lave en diskette, som man kan bruge hvis det alligevel lykkes en eller anden at lave et password. (Det kan også nulstille administrator-kontoen). Gå ind under brugerkonti og vælg "forhindring af glemt adgangskode"

/ahh
Avatar billede anjensen1 Novice
20. marts 2002 - 11:52 #13
Hejsa
kaplaO & ahhansen Gider i lavet et 'svar' så I kan komme med i 'pointsne'
Einstein og dumle = boligforeningens inspektør & medhjælper skal nu 'bare' lige finde ud af hvem 'Sten' er
Han er ialtfald admin på de 2 pc'er...
(Sikkert een fra computerbutikken der har leveret )
*good grief*..
a.
Avatar billede kapla Nybegynder
20. marts 2002 - 14:16 #14
Done
Avatar billede viktor88 Nybegynder
21. marts 2002 - 20:04 #15
Kan du gå ind i computeren overhovdet???.. er du adminstartor???..
hvis du er så gå ind i start og højreklik på dit log on billede...
der inde kan du ændre alle de andre bruger fx adgangskode..
hvis du ikke er admin kan du starte den i fejlsikret tilstand og så er der kommet en bruger der hedder "Adminstartor" ham kan du altid gå ind i med en kode som du selv vælger fra start af windows xp, altså når du installere det
Avatar billede anjensen1 Novice
23. marts 2002 - 15:13 #16
Takker for hjælpen
>>victor Det er jo det der er svaret før
mvh. a