Avatar billede ducks Nybegynder
18. marts 2002 - 15:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Åben port 21

Forsøger endnu engang, jeg skal åbne for port 21 (tror jeg nok) for at andre udefra kan se min ip jeg snakkede med en af mine venner han sagde det var noget med kør->telnet 10.0.0.1 men den kan ikke connecte, kloge hoveder der kan hjælpe?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
18. marts 2002 - 15:50 #1
Port 21 er en FTP port

Har du en router ?

MC
Avatar billede ducks Nybegynder
18. marts 2002 - 15:50 #2
ja en SpeedStream (Opasia adsl)
Avatar billede spx Nybegynder
18. marts 2002 - 15:51 #3
det er ret sort det du skriver! du skal ikke åbne port 21 før folk kan se din ip..øhm..21 er ftp adgang, altså den port man bruger til ftp servere og den slags..
Avatar billede ducks Nybegynder
18. marts 2002 - 15:52 #4
nu er det ikke det jeg har allermest forstand på men jeg ønsker at min ip kan findes udefra ex. hvis jeg har en hjemmeside server på min computer skal andre kunne se den
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
18. marts 2002 - 15:52 #5
Hvis du har speedstreem er det ikke 10.0.0.1

åben en browser og skriv routerens IP

Der burde du kunne lave tingene
MC
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
18. marts 2002 - 15:53 #6
Så er det port 80 der skal forwardes til din interne ip, der hvor din side ligger
MC
Avatar billede misbruger Nybegynder
18. marts 2002 - 15:54 #7
Det er ulovligt at ændre konfigurationen på Opasias router!
Avatar billede fuldstop Nybegynder
18. marts 2002 - 15:56 #8
misbruger>> Nej, det passer ikke, du må rode lige så meget med din router som du vil, men der ydes ikke support på det bagefter hvis du ikke kan få det til at virke.
Avatar billede ducks Nybegynder
18. marts 2002 - 15:56 #9
misbruger: altså jeg skal glemme alt om det?
Avatar billede djeclemen Nybegynder
18. marts 2002 - 15:56 #10
misbruger GU ER DET DA EJ!!!!
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
18. marts 2002 - 15:58 #11
Duck det er ikke ulovligt kun hvis du har de store routere fra TDC
når du har et alm abb kan du godt gøre det, Men du mister så de opdateringer som TDC sender ud, og det kan sku være det samme

MC
Avatar billede ducks Nybegynder
18. marts 2002 - 21:51 #12
ok hvis det ikke kan gøres mere præcist end jeg skal skrive ip'en i adresselinien må jeg vel selv forsøge