Avatar billede salla Nybegynder
17. marts 2002 - 22:42 Der er 3 kommentarer

Anchor problem...

Jeg har et problem med mine anchors. De virker fint på min lille side (800*600) http://www.imma.dk/helga/800/opskrifter8.htm
men slet ikke på den store: http://www.imma.dk/helga/Sider/opskrift.htm . Man kan se det hvis man klikker på "lammekød". Hvis man altså klikker på en opskrift, så rykker den øverste bar op og man kan ikke klikke sig ud af siden.

Dette irritere mig grænseløst fordi jeg kan ikke se nogen forskel på koderne (er ingen kodehaj, dog..) Er der en forklaring på dette. kan I se noget som kan klares på en bedre måde??

Hilsen sal
Avatar billede crunch Nybegynder
17. marts 2002 - 22:56 #1
hmm.. det er godt nok noget rodet kode du har der. Jeg vil tro at dit problem skyldes at din destinationspunkt (anchor) ligger under et layer, og derfor vil du kun kunne se det nedeste af layeret (ikke det over anchoret) når linket aktiveres..

Prøv at rette det. men overvej også at lave det med almindelige frames og tabeller. Det er en langt bedre metode, og det virker i alle browsere og er mere stabilt. Efter min mening skal layers kun bruges hvis der ikke er anden udvej..
Avatar billede salla Nybegynder
17. marts 2002 - 23:06 #2
Men hvad så med scrollen, vil den ikke scrolle billedet op så man ikke kan se det, eller... Jeg synes altså tables er noget værre rod, svært at styre hvor de ligger og så videre. Men jeg vil kigge på dette i moargen, og så se om jeg får nogle andre gode svar.

Tak for dette, sal
Avatar billede crunch Nybegynder
17. marts 2002 - 23:08 #3
hvis du deler din side i 2 via et framesæt, kan du have en selvstændig top, som alt nedenunder kan scrolle op under. held og lykke med det.