Avatar billede mlfr Nybegynder
17. marts 2002 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp, jeg har mistet kontakten til Windows 2K

Hejsa...
Jeg køre win2k. Men da det stinker at køre spil under lavede jeg en FAT32 partion hvor jeg lå win98 ind på.
OK, så godt så langt.....
Da jeg så genstartede min computer gav den mig ikke mulighed for at vælge styresysten, den loggede automatisk ind på win98. Jeg kan naturligvis gå ind i fdisk og aktivere min NTFS partion, men det er skú ikke så fedt at gøre det hvergang jeg skal skifte system.

Pointer er: Findes der et program der gøre at jeg kan vælge Styresystem ved computeren´s start???????
Avatar billede simonhusby Nybegynder
17. marts 2002 - 17:09 #1
Du kan købe VMware, hvor du kan køre Mac,Win, Linux og en del andre mens du f.eks. køre WIN2k i baggrunden.. Lækkert program, men dyrt!

www.vmware.com
Avatar billede sblar Nybegynder
17. marts 2002 - 17:14 #2
Alle de beskrivelser jeg har set vedr. 2 styresystemer (dual boot) anbefaler at man *altid* installerer det ældste først, i dit tilfælde Win98 og derefter Win2K. Så skulle der ikke være nogen problemer.
Avatar billede sblar Nybegynder
17. marts 2002 - 17:15 #3
Problemet er at Win98 overskriver visse systemfiler som skal bruges af Win2K.
Avatar billede nordvest Nybegynder
17. marts 2002 - 17:23 #4
hmmmm stinker til og køre spil under ??

windows 2000 er suverænt til spil. og hvis du har problemer med det er det pga. dårlige drivere som regel

så mit råd er prøv igen med windows 2000, sætter du det ordentligt op vil du aldrig tilbage til wincrap 98
Avatar billede arkivaren Nybegynder
17. marts 2002 - 19:59 #5
Jeg forstår ikke helt, at det går galt, for jeg har selv i en periode kørt med begge OS. Du har vel sat op under denne computer og avanceret, genoprettelse og opstart, at den skal give mulighed for valg af styresystem??
Avatar billede nordvest Nybegynder
17. marts 2002 - 20:33 #6
problemet med win98 er at den IKKE kan finde ud af og håndtere windows 2000's bootmenu, så hvis man skal dualboote windows 2000 og windows 98 SKAL windows 98 installeres først og derefter windows 2000

ellers er alternativet og finde en anden boot manager, fks. boot magic (hører med til partition magic) og så bruge den

Hilsen Nordvest