Avatar billede hyldgaard Nybegynder
17. marts 2002 - 13:54 Der er 7 kommentarer

Nysamlet PC vil ikke tænde rigtigt

Jeg har lige samlet en PC med et Chaintech 7VJDA bundkort og en Athlon 1700+ processor.
Mit problem er den den tænder rigtigt nok når man trykker på knapper, og der kommer lys i power lampen, men så sker der ikke mere, skærmen bliver ved med at lyse orange, den forsøger heller ikke at boot på diskette eller harddisk. Jeg har tjekket at alt er monteret, og at jumpere på både harddisk og bundkort
skulle være rigtigt sat.
Hva fanden er der galt???
Avatar billede dalle777 Nybegynder
17. marts 2002 - 13:59 #1
1. Hold dig et rent sprog det virker bedst !!!

2. Det der er galt når skærmen ikke giver respond, er grafikkortet.
computeren kan nemligt ikke køre videre hvis skærmkortet ikke er sat rigtig i !!!

Daniel
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
17. marts 2002 - 14:06 #2
OK jeg skal prøve med et sobert sprog, men det er jo ret irriterende, når man igennem tidens løb har samlet en del PC'er uden de store problemer. Når tilbage til sagen, jeg har sat et ATI grafikkort til AGP i maskinen, men jeg tænkte også det samme som dig, så jeg fanft et andet grafikkort som  jeg havde liggende der er til PCI, men lige lidt hjalp det. Er der noget som kan været indstillet forkert?
Avatar billede chalde Seniormester
17. marts 2002 - 14:26 #3
tjek om al hardwaren sidder korrekt i... havde samme "problem" med min.... havde ikke sat grafikkortet helt i bund...
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
17. marts 2002 - 14:48 #4
Jeg har som sagt prøvet med både et AGP og et PCI grafikkort og lige lidt hjælper det. Jeg har også prøvet at starte maskinen, helt uden grafikkort, og maskinen opførte sig på samme måde som når der var grafikkort i. Tror i at der er en fejl på bundkortet??
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
17. marts 2002 - 19:37 #5
Kan det være Ram'en som volder problemer??
Avatar billede konex Nybegynder
18. marts 2002 - 10:50 #6
Hvad med CPUen? har du evt. en anden du kan prøve?
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
18. marts 2002 - 13:55 #7
Jeg har lige bestilt en computer mere, så der får jeg en ny CPU, jeg håber bare ikke der går for lang tid, men det kunne jo være interesant at prøve.