Avatar billede rickypriv Nybegynder
17. marts 2002 - 12:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Samme mail modtaget 147 gange!!!!

Hej!

Er dette en virus, eller??

Hjemme kører jeg med Windows XP og office XP.

På arbejde kører de med Small Business Server (NT) 4.5 og Exchange Server 5.5.

Det er før sket at en mail jeg har sendt til en medarbejder på arbejdspladsen er blevet modtaget i op til 7 kopier. Men sender jeg til min egen mail adresse på arbejde, får jeg kun én kopi.

Torsdag aften sendte jeg så et videoklip til to af medarbejderne på ca. 3 MB.

De fil 147 kopier - HVER! Hvilket jo fik Exchange Serveren til at gå helt ned. Jeg kunne så flytte den over på et andet drev, og så kørte det igen.

Da jeg så kom hjem Fredag eftermiddag så jeg at min mail stadig lå i min udbakke .. (??)

Hjemme kører jeg Panda Antivirus Titanium.
På arbejde kører vi med Norton Antivirus corp.

Det underlige er at der ingen mønstre er i dette.
Det er kun nogen enkelte på arbejde der modtagere flere kopier af min mail, men ingen andre. Og jeg er den eneste de har modtaget flere kopier fra.

Jeg ringede til TDC som er dem jeg har ADSL hos, og de sagde at det ikke var dem der noget galt hos.
De mente tværtimod at en hacker har været inde på vores Exchange Server og lave lidt uskyldig sjov, siden at de modtager den samme mail så mange gange ...

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig her.
Avatar billede kick Nybegynder
17. marts 2002 - 12:53 #1
lytter lige med her
Avatar billede jmorratz Nybegynder
17. marts 2002 - 14:16 #2
Nu aner jeg ikke en pind om Exchange, men det skal da ikke afholde mig fra at foresøge.

Da det kun er fra din udbakke som der bliver sendt flere kopier fra, kunne en løsning være at slette din brugerprofil på serveren, og oprette den igen. Husk at kopier dine mails og adresser.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
17. marts 2002 - 16:29 #3
jmorratz > nu skal du jo lige huske at adskilde de to mail konti der er tale om :)

Problemet ligger mellem 1) min private email adresse, hjemme på min private pc'er og 2) nogen af medarbejderne på kontoret.

Når jeg sender fra min private email adresse til min adresse på kontoret, er der ingen problemer.

Så det er altså kun mellem min private, og et par enkelte på kontoret. :)

(Desværre er der ikke noget mønster i det.. men sådan er det jo ofte med edb.)
Avatar billede jmorratz Nybegynder
17. marts 2002 - 17:17 #4
Ak ja, man kan hurtigt komme galt afsted. :-)
Jeg har pudset brillerne, og læst dit sp. en gang til.

Da din mail stadigvæk lå i din udbakke hjemme, tyder det på at dit mail program hjemme ikke får en bekræftelse på at mailen er afleveret, og derfor skal forsøge at sende den igen.

Men hvis det er tilfældet, så burde alle få flere kopier.

Evt. kan du prøve at sætte en mailserver op hjemme som sender direkte til modtageren, så får du da i det mindste klarlagt om det er hos TDC at den er gal.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
06. april 2002 - 16:15 #5
Okay .. det vil jeg lige huske, og få sat op ved lejlighed.

Tak for dine kommentarer.
Gider du lige svare, så jeg kan give point? :)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
21. maj 2002 - 10:25 #6
.. lukker
Avatar billede rickypriv Nybegynder
21. maj 2002 - 10:25 #7
*