Avatar billede plau Nybegynder
16. marts 2002 - 15:35 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom opstart i tilstand "LAN"

Hej

Er der en der har et tip til hvordan man optimer opstart af en pc der har flere forskellige opkoblingsmuligheder (ISDN, LAN og LOKAL). Når jeg vælger opstart i LAN bruger den enorm lang tid på at stå i opstartsbilledet "Tilstand LAN" inden den kommer med login til Windows.

På forhånd tak.
Plau
Avatar billede oz2kas Nybegynder
16. marts 2002 - 17:36 #1
er det en menu du selv har smidt ind på maskinen??
normalt kommer der ikke en menu frem der spørger om de ovenstående ting når windows starter!
Avatar billede plau Nybegynder
16. marts 2002 - 18:59 #2
ja der eksisterer en bootmenu
Avatar billede oz2kas Nybegynder
16. marts 2002 - 22:57 #3
som standard er der ikke nogen menu i windows der kommer og spørger om du vil bruge henholdsvis ISDN, LAN eller LOKAL....
Avatar billede plau Nybegynder
17. marts 2002 - 09:56 #4
jeg har en mistanke til at der muligvis skal være aktivitet på netkortet (netstik i) for at den kan boote hurtigere op så det prøver jeg lige
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 15:35 #5
ok?
hvis du har sat din maskine til automatisk at få sin ip fra en dchp server kan den jo godt hvis du har hevet dit netstik ud, stå og søge i længere tid efter den...
Hvilket OS kører du?
Avatar billede plau Nybegynder
17. marts 2002 - 16:11 #6
jeg kører win98 se. min tese er osse at da den henter ip via en dhcp server står den og søger længere tid hvis ikke netstikket er i
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 16:14 #7
men den menu du får, er det noget i retningen af noget MM (multinet manager) du har installateret?
Avatar billede plau Nybegynder
17. marts 2002 - 16:19 #8
nej det er fordi jeg opererer med en indbygget bootmenu batfil som er designet til at boote op i enten på isdnkortet eller lankortet
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 16:22 #9
ahh.... derfor... så giver det lige pludselig lidt mere mening for mig. :)
men som altid, hvis du sætter din maskine til dhcp, og du så hiver stikket ud, ja så bliver den ved med at "hænge" i hele den timeout den har til at få fat i en ip-adresse.
Hvis du vil optimere din boot kan dette måske gøres ved selv at definere en ip på din maskine, (hvis du da kan det)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 16:25 #10
hvis du fx. har en adsl forbindelse fra TDC så er det nok bedst at få ip'en fra dem, hvorimod at hvis du fx. har adsl hos CC ell. Tiscali så får man "som regel" en cisco router med (denne understøtter dhcp) og man kan derfor vælge en ledig ip, og så selv sætte henholdsvis netmask, gateway, dns og evt wins settings .
Avatar billede plau Nybegynder
17. marts 2002 - 16:25 #11
jeg kigger på det
Avatar billede plau Nybegynder
17. marts 2002 - 16:26 #12
tak for hjælpen
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 16:47 #13
np :)
Avatar billede oz2kas Nybegynder
17. marts 2002 - 16:47 #14
vi er her jo for at hjælpe hinanden ;)