Avatar billede xiii Nybegynder
15. marts 2002 - 21:15 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

At købe brændbare cd'er i udlandet

Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med at købe brændbare cd'er i udlandet, specielt Tyskland !?
Det er køb over internettet jeg tænker på, og så få dem tilsendt med posten.
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
15. marts 2002 - 21:18 #1
Det er der ingen problémer med. Det er BILLIGERE
og ellers total onomatopoetisk
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
15. marts 2002 - 21:19 #2
hvis du ellers kan følge mig så langt. TUMPUS MAXIMUS GRANDE
Giv mig mine point, din negertamp!!!
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
15. marts 2002 - 21:20 #3
her er svaret. godkend så...... HAT!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:23 #4
einstein >> hvad er det for en tone??
skal du anmeldes?
Avatar billede einstein_jr. Nybegynder
15. marts 2002 - 21:28 #5
davs mental hansen:o)
Sikke en trussel....(ska du ha tæv) Og føj jeg blev bange!
Men det er helt iorden, jeg kan udemærket forstå¨din reaktion..... det må være skide frustrerende at hedde hansen og være computernørd
Tak ska du ha for den, min ven...... og go bedring:)
Avatar billede kapla Nybegynder
15. marts 2002 - 21:38 #6
einstein_jr. er deaktiveret
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:41 #7
fino!
Avatar billede nonick Nybegynder
15. marts 2002 - 21:45 #8
Ej.. Det kan I sq da ikke, bare fordi han tage rlidt pis! :)

Jeg synes han var ret morsom! hehe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:49 #9
hehe - hvorfor bliver jeg altid kaldt 'mental-hansen' af alle lamerne???
Avatar billede nonick Nybegynder
15. marts 2002 - 21:50 #10
Det er ligepræcis et godt ekspempel på dårlig co-admin.

I skal ikke spille så smarte med de titler i har fået der... Han tager lidt pis (Sjovt oven i købet) også bliver han deaktiveret! Kunne I ikke have givet ham en chance? MINDST!

Den der : "skrid-jeg-kan-ikke-lide-dig" attitude, synes jeg er lidt lam". Nu bliver jeg også deaktiveret fordi du ikke kan lide mig, eller hva?

NoNick - Out

PS : Det eneste jeg prøver at sige er : Tag den med ro. Der er ingen grund til det der "HAHA-min-svans-er-størrer-end-din". Håber i kan forstå hvad jeg mener.
Avatar billede kapla Nybegynder
15. marts 2002 - 21:51 #11
Nonick: Hvis du kigger på nogle af einstein_jr.'s andre besvarelser kan du se hvorfor han blev slettet!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:52 #12
Nonick >> du er da helt galt på den!!!

i og med jeg gir ham en chance (einstein >> hvad er det for en tone??
skal du anmeldes? )
så har han at undskylde el. lign!
men istedet sviner han mig til!
Så skal idioten da slettes!
Avatar billede nonick Nybegynder
15. marts 2002 - 21:53 #13
Naaarrrj metal... Det giver jeg dig ikke helt ret i. Du skyyder joi heller ikke en fængsels-fange, fordi han har en dårlig opførsel?!

Just a thought
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:54 #14
lol
det er da nok den ringeste sammenligning jeg har set!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:54 #15
der bliver da nødt til at være visse grænser herinde!!
og prøv lige at læs nogle af hans andre indlæg!
Avatar billede nonick Nybegynder
15. marts 2002 - 21:55 #16
metal.. Den er jo ikke engang SÅ langt fra. :-
Avatar billede kapla Nybegynder
15. marts 2002 - 21:55 #17
Hvis i vil diskutere dette mere, så opret et seperat spm. så vi ikke spammer dette spørgsmål mere.
Avatar billede nonick Nybegynder
15. marts 2002 - 21:55 #18
metal.. Har læst det andet og jeg giver jer ret nu. MEN... Jeg synes alligevel i skal "hæve" jeres grænser lidt.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
15. marts 2002 - 21:56 #19
nej, slut herfra!
Avatar billede nonick Nybegynder
15. marts 2002 - 21:56 #20
lol kapla0... ok :)
Avatar billede peet-49 Novice
15. marts 2002 - 23:14 #21
Jeg importerer selv fra tyskland, med ikke brændbare cdèr, det kan ikke betale sig, man kan købe dem lige så billigt i danmark.
Avatar billede lundse21 Nybegynder
16. marts 2002 - 00:12 #22
Lad være... i den sidste ende, så er det lige så dyrt som at købe dem i Danmark.. Tænk på fragt og moms ik´...
Avatar billede xiii Nybegynder
16. marts 2002 - 14:18 #23
peet49>> Hvor henne, og hvor billigt er billigt??
lundse21>> Momsen i Tyskland er kun 16 %, og i og med at både DK og Tyskland er medlemmer af EU skal jeg kun betale moms et sted. Jeg har fundet et sted i Tyskland, hvor jeg kan få en cd(80min) for ca. 3 kr inkl. forsendelse, hvis jeg vel og mærke køber 500 stk.

Det jeg er bange for er, at jeg skal blive angivet til copydan, og derved skal betale deres åndssvage afgift, hvilket vil gøre at det slet ikke kan betale sig, men er risikoen for at det sker minimal eller ?!
Avatar billede krukken Juniormester
16. marts 2002 - 14:22 #24
Jeg har købt nogle over nettet, jeg tror de var fra USA! De var langt billigere, men virkede ligeså godt!
Hvis du vil være på den sikre side kan du jo også bare gå efter nogle mærker som du kender! Fordi de er dyrer i Danmark, jeg jo pga. vores afgifter, kvaliteten bliver jo hverken dårligere eller bedre pga en afgift, vi bliver bare fattigere!
Avatar billede xiii Nybegynder
16. marts 2002 - 14:26 #25
krukken>> Fra USA?! Ok, men så skulle du vel betale told & moms eller benyttede du dig af "gave"-reglen!?
Dem jeg har fundet i Tyskland hedder: Bestmedia Platinum
Avatar billede peet-49 Novice
16. marts 2002 - 14:31 #26
Man undgår ikke, at betale dansk afgift på CDèr, når de skal sendes, Men hvis man er heldig, og pakken ikke bliver kontrolleret, ja så sparer man lidt.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 14:34 #27
peet49> Reglerne siger at man betaler moms i det land man køber dem, og derved skal man ikke betale moms (igen) i Danmark, så længe det er et land der er medlem af EU. Men du snakker måske om import fra USA?
Avatar billede krukken Juniormester
16. marts 2002 - 14:35 #28
Nej, jeg ved ikke om jeg var heldig eller noget! Men der røg ikke ekstra krav på! Ja, selvfølglig ikke udover portoen!
Avatar billede peet-49 Novice
16. marts 2002 - 14:38 #29
barto> jeg snakker ikke om moms, men om cdafgift, som danmark har lagt på. Du har vel bemærket, at i den sidste tid er priserne steget voldsomt, dette skyldes, at afgiften er ved, at slå igennem. Det gamle lager af cd, kunne sælges uden afgift.
Avatar billede xiii Nybegynder
16. marts 2002 - 14:43 #30
peet49>> Dvs. der er en overhængende risiko for at pakken bliver kontrolleret og at jeg derved skal betale afgift eller !?
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 14:43 #31
peet49> Ja, men denne afgift bliver lagt på CD'erne når de sælges, derfor dækker den ikke CD'er købt i udlandet.
Avatar billede peet-49 Novice
16. marts 2002 - 14:46 #32
Afgiften bliver ikke lagt til, før du har bestilt. Prøv du bare, at købe ti stk. til en pris a`3kr, når du derefter går til kasse, er der pludselig lagt kr.3,50 oven i til afgift.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 14:46 #33
Iøvrigt er det lidt i stil med den parallel importerede Cola der er lovlig selv at indføre, men ulovlig at videresælge.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 14:51 #34
Øøøhh...nå jeg køber CD'er i Bilka koster de både 59 kr når jeg smider dem i kurven og når jeg betaler for dem ved kassen.

At afgiften lægges til senere når du bestiller online er der vel ikke noget mærkeligt i, du får jo også fragt osv. lagt til senere.
Afgiften skal man jo kun betale hvis man er privatperson, firmaer kan søge om fritagelse for denne afgift, og det bliver derfor nødt til at figurere som en selvstændig post for at de kan bruge fakturaen til at få pengene tilbage herhjemme i DK.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2002 - 14:53 #35
En lille tanke iøvrigt:

Argumentet for at der i Danmark skal betales en ophavsretsafgift på blanke optagemedier som kassettebånd, minidisk, brændbare CD-ROM'er osv. er, at forbrugerne kopierer fra originalværkerne på musik-CD'ere, og at afgiften således forventes at give kunstnerne kompensation.

Nu har flere af de største pladeselskaber imidlertid valgt at markedsføre deres musikværker på CD'ere, som er beskyttet mod kopiering.

Det må jo i første omgang betyde, at de værker, som er beskyttet mod kopiering må undtages fra fordelingen af provenuet fra afgiften på optagemedier. Det er jo ikke rimeligt eller argumenterbart, at værker, der ikke kan kopieres, skal have andel i afgiftsprovenuet.

Et rimeligt godt argument for at Sony (og Sony's kunstnere) ikke længere skal have en rød reje fra os i afgifter!
Avatar billede xiii Nybegynder
16. marts 2002 - 15:01 #36
el barto>> Vi har ikke Bilka på Bornholm!
Avatar billede xiii Nybegynder
17. marts 2002 - 13:22 #37
peet49>> Du skriver at du selv importerer fra Tyskland. Har du eller har du ikke prøvet at importere brændbare cd'er??
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2002 - 17:38 #38
Jeg har ikke importeret brændbare fra tyskland, da jeg syntes prisen var for høj. Jeg køber engros. Og varer jeg kan købe billigt nok her, køber jeg også her.
Avatar billede xiii Nybegynder
30. april 2002 - 09:25 #39
Ingen brugbare svar !