Avatar billede avm Nybegynder
05. juni 2000 - 23:32 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

X vises på print og skærm der hvor der er et billed

I store Word dokumenter har jeg ofte det problem at der vises et X i stedet for f. eks. et skræmdump. Nogle gange henter jeg dokumentet frem igen og der vises X i stedet for andre billeder.

Jeg arbejder i Word 97
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2000 - 23:44 #1
Hvad er det for et fænomen? Det har jeg aldrig hørt om før. For du et stor X ud, der hvor der skulle have været et billed. Så har jeg oplevet problemet før. Altid når man er til eksamen i word,layout programmer og netværk m.v. så er sådan noget galt.

Når man så senere sætter sig ned for at løse opgaven, så er der ikke noget problem. Mon ikke det kan være noget med versionskonfligt.
Avatar billede drean Nybegynder
06. juni 2000 - 01:41 #2
Jeg har haft samme problem, og jeg tror det har noget at gøre med hukommelsen, word (både 97 og 2000) fylder ret meget i hukommelsen.
For hvis jeg prøver at åbne det samme dokument på en anden computer virker det fint !
Avatar billede avm Nybegynder
06. juni 2000 - 23:12 #3
Nu har jeg forsøgt at åbne dokumentet på en maskine med 192 mb Ram (dokumentet fylder 7200 kb) og der er røde krydser istedet for nogle af billederne. jeg har samme problem om jeg åbner i Word 97 eller Word 2000, men kan ikke afgøre om det har noget versionsforskelle inden for Word97/2000 at gøre. Det er måske forklaringen på at drean kunne med held åbne dokumentet på en anden maskine.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2000 - 23:23 #4
Det kunne vel ikke være fordi billedet ligger på en CD rom, som du ikke har i maskinen. Mon word har fået billedet med derfra hvor det oprindelig kom fra. x er en markering, for dimentionerne af image. Hvis du trykker på Vis udskrift, for du så billedet med?
Avatar billede avm Nybegynder
07. juni 2000 - 10:07 #5
Jeg har ikke billederne på en CD-rom (der er skærmkopier) og de er ikke med i vis udskrift.
Avatar billede drean Nybegynder
07. juni 2000 - 10:16 #6
Hvilket format gemmer du i ?
Avatar billede avm Nybegynder
07. juni 2000 - 10:34 #7
Word97 (doc) - helt normal gemning. Problemet er at materiale-udvikleren får alt perfekt ud.
Avatar billede drean Nybegynder
07. juni 2000 - 10:39 #8
Du har vel prøvet at indsætte billederne igen ???
Avatar billede avm Nybegynder
07. juni 2000 - 10:45 #9
Ja, det går godt(hvis det er nogle billeder jeg har) men disse billeder har jeg ikke (jeg får hele tiden vist røde krydser), men når udvikler udskriver og pr. post sender materiale til mig kan jeg se at hun kan få udskrevet billederne
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2000 - 15:54 #10
Aha du siger skærmkopier " Ole " altså Aha på den igen. Prøv at geninstallere Word97 . Det er domunikationen mellem udklipsholder og word der er problemer med.
Avatar billede avm Nybegynder
07. juni 2000 - 23:09 #11
Jeg har en tidligere udgave af dokumentet (her er alle skærmkopier perfekte), og så har jeg haft en udvikler til at ny skrive et par afsnit. De nye afsnit er der ikke problmer med, men i et par af de gamle får jeg pludselig røde krydser i stedet. Derfor kan jeg ikke tro at der har noget med udklipsholderen at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 01:08 #12
Hvad med at prøve at geninstall udklipsholder?
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2000 - 01:12 #13
Jeg har lige tjekket min word2000. med at sætte skærmdump ind i dokumenter. Det går helt fin uden problemer normalt. Er der mange farver på, som f.eks. fra et spil, kan der godt være lidt træghed, men billedet kommer ind, og kan også vises.
Avatar billede mipe1 Nybegynder
12. juni 2000 - 01:13 #14
Jeg har også oplevet problemet flere gange,
men der er jeg næsten sikker på at det er et ressource problem, for oftest når jeg har vælger "vis udskrift" så er billederne der eller hvis jeg genstarter. Er problemet der hele tiden?
En anden ting der nogle gange har løst sådanne problemeer for mig er at jeg sætter min hardware acceleration ned (hvorfor dette nogle gange virker ved jeg ikke)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2000 - 09:48 #15
Jeg har på fornemmelsen, at det er et problem i en bestemt version af word97
Avatar billede avm Nybegynder
12. juni 2000 - 23:26 #16
Problemet er der hele tiden.

Hvis jeg klipper teksten med de røde X'er ud i et selvstændigt dokument, er problemet der stadig. Jeg har aldrig oplevet problemet når jeg selv indsætter billeder.
I dette tilfælde har jeg et dokument der er Ok, en udvikler indlæser det på hendes maskine og arbejder videre (men ikke i de afsnit hvor billederene smadres) og når jeg får dokumentet retur er problemet der. Hvis jeg går ind og rediger billederne, kan jeg se skærmdumpet, men har kun det røde kryds når jeg afslutter redigeringen.
Avatar billede glahn Nybegynder
16. juni 2000 - 10:53 #17
Skift til WordPerfect - der er aldrig problemer med noget som helst, som ikke kan løses ved at kigge i koderne.

Bevis - der er ingen spørgsmål under kategorien WP - og vi er altså mange der bruger det!
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2000 - 11:01 #18
Eller det kommende Staroffice 5,2 DK
Avatar billede avm Nybegynder
16. juni 2000 - 11:52 #19
Jeg har også brugt WP rigtigt meget og elsker koderne og koderne bliver mere og mere intelligente, men.....alle modtager af materialet har Word og ikke WP. jeg glæder mig oså meget til Staroffice, og håber at Microsoft dermed får lyst til at fejlrette deres programmer, for eller hopper jeg da også over.

Avatar billede glahn Nybegynder
16. juni 2000 - 11:58 #20
Det er som regel ikke noget problem at de andre bruger word, idet den som eneste fordel (efter min mening)har den egenskab at den kan åbne WP dokumenter ganske perfect.
Avatar billede stig3 Mester
07. juli 2000 - 11:51 #21
Jeg har set det samme fænomen, men det var umiddelbart efter en meddelelse om at der var fundet en virus......

Jeg havde i det tilfælde lagt dokumentet på et internet-drev og da min makker downloadede det til sin maskine kom billederne "igen". Det var selvfølgelig en rapport, der skulle afleveres 25 min. senere så lettelsen var stor.....

Men de har nok ret i at det er noget med installationen.
Avatar billede stig3 Mester
07. juli 2000 - 11:52 #22
Jeg glemte at sige at det også var word97.
Avatar billede tktarget Nybegynder
07. juli 2000 - 12:02 #23
Fejlen kommer typisk hvis feltet Gem hurtigt er afkrydset i Funktioner, Indstillinger, Fanen Gem.
Hvis fluebenet fjernes kan problemet i nogle tilfælde reduceres.
Avatar billede avm Nybegynder
17. august 2000 - 08:59 #24
1000 tak til tktarget, det virker bare. Jeg har fortalt det vidt og bredt og det har hjulpet flere.