Avatar billede jek Nybegynder
15. marts 2002 - 10:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ftp på anden port end 21

Hvordan konfigurerer jeg min speedstream 5711, så jeg får ftp traffiken sendes til en anden port end 21.

Det skal hertil siges at, jeg pt. sender ftp trafik på port 21 til min maskine1. Og jeg ønsker nu samtidig at FTP trafik på eks. port 2222, skal sendes til min maskine2.
Alså 2 ftp server på samme netværk!

Jeg kan allerede nu sende ftp traffik på port 2222 til min maskine2, men jeg kan ikke liste filer/mapper, det har sikkert noget med en dataport at gøre, ligesom FTP på port 21 bruger port 20 til data.

ANNYONE?
Avatar billede zero-hero Nybegynder
15. marts 2002 - 10:20 #1
Er lige med på en kigger har nemlig samme problem!!!
HYGGE

\Zero-Hero
Avatar billede gitrian Nybegynder
15. marts 2002 - 10:35 #2
Kan det ikke, som du også selv er inde på, skyldes at data (port 20) sendes på maskine1?
Avatar billede jek Nybegynder
15. marts 2002 - 15:17 #3
Men hvis brugeren bruger passiv mode, så er det vel ftp-serveren der bestemmer dataporten ?
Avatar billede tyfos Nybegynder
17. marts 2002 - 02:25 #4
øhhh...sidder ikke hjemme lige nu..men det skulle da være muligt.
Hvis jeg skal kigge på det...så send mig lige en mail på support@torp.to
Avatar billede skumbaq Nybegynder
03. april 2002 - 15:42 #5
Har du prøvet med at skrive

ftp://[Brugernavn]:[kode]@[Ip adresse]:[port]

Så skulle i gerne komme ind på serveren

Husk man ikke fra lokalnettet kan logge sig ind på sin egen internet ip adresse !
Avatar billede gere Nybegynder
09. december 2002 - 14:59 #6
Har du prøvet at redirecte 2221 til maskine2 også (sammen med 2222), ligesom ftp på port 21 bruger port 20 som dataport, mener jeg at port n bruger n-1 (altså 2222 og 2221).  Hvis vi snakker om passive mode er jeg ikke helt sikker.....