Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 20:26 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Asus A7A266 vil ikke starte

Jeg har lige isat mit Asus A7A266 motherboard... men den vil ikke starte op..  jeg har købt en AMD 1700+ CPU 512 MB SDRam. er der nogle der kan hjælpe med opsætningen... jeg har gjort som i manualen, men den vil ikke starte..
HJÆLP
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 20:28 #1
Jeg har også lige købt et nyt motherboard. Min ville heller ikke starte! Hvad sker der når du trykker på start knappen?
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 20:29 #2
Er den totalt død? Altså at blæseren ikke engang begynder?
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 20:31 #3
den starter med blæseren, men den viser ikke noget på skærmen... men den starter normalt, men blæser og HD
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 20:34 #4
den er sat til jumper free mode.. default fra Asus..
Avatar billede darkside Nybegynder
14. marts 2002 - 20:37 #5
Nu har du presset dit grafikkort helt i bund ik? :)
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 20:37 #6
selvfølgelig.... ;-)
Avatar billede darkside Nybegynder
14. marts 2002 - 20:38 #7
Hm kommer der nogen bib lyde?
Du har oxo sat PC Speakeren til ikke?
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 20:42 #8
Har du et andet grafikkort du kan prøve i stedet?
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 20:44 #9
Jeg har lige prøvet at min mors PC's skærm ikke ville tænde, selvom computeren gjorde! Det var fordi der var noget galt med en af ramblokkene... Måske er det det?
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 20:48 #10
jo.. det tror jeg nok... men den siger ikke noget.. hvor skal stikket side, sat det som manualen, så jeg regner med at den virker....
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 20:49 #11
det er ikke ramblokkene... de virker fint, når jeg sætter dem over i min anden computer, har prøvet med et andet grafikkort også..
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 21:20 #12
Måske kan du få lidt hjælp her:

http://www.eksperten.dk/spm/181940
Avatar billede gpa Nybegynder
14. marts 2002 - 21:20 #13
Start computeren med minimalt udstyr, og se om det hjælper.
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 21:22 #14
Hvis du starter helt fra bunden og checker om dine kort ol. virker i din anden computer, så er det højst sandsynligt motherboardet, eller CPU'en det er galt med!!!
Avatar billede supergris_en Nybegynder
14. marts 2002 - 21:25 #15
Jeg ønsker dig held og lykke!

MVH
Supergris_en

www.supergrisen.person.dk
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 21:33 #16
CPU og motherboard er helt nye... det eneste der er gammelt er grafikkortet, men det virker...
Avatar billede bredum Nybegynder
14. marts 2002 - 21:35 #17
jeg tror det kan være det med jumperfree mode... hvordan sætter man A7A266 op tilat køre med SDRam(133) og een 1700+ AMD CPU???
Avatar billede kallan Nybegynder
14. marts 2002 - 22:56 #18
Har du husket at indstille på selve bundkortet hvilken processor type du bruger?
På mit A7V266-E skulle jeg ihvertfald vælge mellem palomino eller thunderbird/duron
Ellers tjek at skærm stikkene sidder ordenligt fast på computeren.
Og HUSK at sætte skærmens strømstik i! (hvis den overhovedet ikke viser noget ka' det jo være det?)
Mvh
Mark kallan
Avatar billede loon Nybegynder
15. marts 2002 - 01:17 #19
hvad er det for en blæser du har ?????
Avatar billede mutella Nybegynder
15. marts 2002 - 06:46 #20
Jeg havde FULDSTÆNDIGT samme bundkort, og FUNDSTÆNDIGT samme problem... og jeg kom til den konklusion at det var i stykker, og købte et andet.

Jeg har ikke prøvet det de siger om jumperne, men hvis den står i jumperfreemode så burde den vel :/

Håber ihvertfald du får det til at virke :)
Avatar billede bredum Nybegynder
15. marts 2002 - 07:50 #21
Jeg bruger en Silent Viking Socket A XP1900 køler.. men hvis der MB der ikke virker, hvilket kan i så anbefale jeg skal købe...
Avatar billede bredum Nybegynder
15. marts 2002 - 08:01 #22
hvor henne på A7V266-E sider jumberen til at sætte hvilken CPU man bruger???
Avatar billede niklaj Nybegynder
15. marts 2002 - 13:26 #24
Har du husket at sætte strøm til MB? Hvis du skal have en nyt MB vil jeg anbefale, Asus: A7V333-Raid ATX eller Abit: KR7A-RAID ATX. De findes begge i mindre modeller uden Raid.
Avatar billede loon Nybegynder
15. marts 2002 - 14:05 #25
godt så!!!!!
jeg tror jeg ved hvad dit problemer er.......
Du skal have fat i en anden bløser asus detecter om der er en cpu fan i bios´en den skal du ind og have disablet, da silent viking ikke køre serligt hurtigt når din processor ikke er varm. Det resultere i at bundkortet tror at der ikke er en køler på. jeg løste det ved at sætte en anden blæser til støm stikket på bundkortet (vikingen lod jeg sidder og holdt den anden i hånden) blot for at kunne komme ind i bios´en og ændre opsætningen!
Avatar billede mutella Nybegynder
15. marts 2002 - 14:13 #26
jeg købte flg. kort http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837938
det har ihvertfald fået gode anmeldelser, og jeg har ikke haft problemer med det.

men check lige med forhandleren først om han vil bytte/give guld tilbage :)
Avatar billede kallan Nybegynder
15. marts 2002 - 17:20 #27
Har du chekket ram'ene? Hvis de ikk' sidder ordentligt i, vil den ikke boote.
Avatar billede kallan Nybegynder
15. marts 2002 - 17:24 #28
Mine jumpere til processortype sidder øverst i højre hjørne af bundkortet og "jumperfree mode" har ingen indflydelse på processortypen. Jumperen til processortype har vist nok noget med den spænding en processor modtager fra bundkortet. Ellers kig i din manual. :)