Avatar billede tve Nybegynder
14. marts 2002 - 11:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Rengøring af tastatur.

Hej - har købt et Cordless Desktop™ Optical for en måned siden, men tasterne er allerede ret mørke i det (nogen af dem). Først troede jeg, at de hvide bogstaver var gået af de sorte knapper og ville reklamere, men ved nærmere eftersyn kan jeg se, at intet er røget af - det er bare snavs.

Jeg har prøvet med en hårdt opvredet klud og mine negle, men kan ikke få det af - kan man bruge sprit eller stærkere ting?

Ja, jeg er jo også ret bange for at smadre mit nye keyboard.

Hjælp.
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2002 - 11:53 #1
Sprøjt noget "rude- eller brillevask/rens" på en klud, og brug det.
Det gør jeg selv - virker fint.
Men HUSK at sprøjte det på en klud og brug den - ikke sprøjte direkte ned i keyboardet.
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2002 - 11:56 #2
PS - sluk lige for "dyret" imens, ellers opfører skærmen sig LIDT pudsigt
Avatar billede tve Nybegynder
14. marts 2002 - 12:06 #3
Og du har samme keyboard - eller det er måske ligemeget?
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2002 - 12:07 #4
Underordnet - har brugt det på ALLE mulige forskellige keyboards.
Både Sorte - hvide - grå - cremefarvede osv.
Aldrig har jeg haft problemer
Avatar billede tve Nybegynder
14. marts 2002 - 12:08 #5
OK - tak for hjælpen.
Avatar billede tve Nybegynder
14. marts 2002 - 12:18 #6
Det kan jeg faktisk heller ikke få til at virke. Det sidder fuldstændig godt og grundigt fast. Og det er kommet ved alm. brug - der er ikke blevet spildt noget etc. Kan trykket have været så nyt, at det har været mere modtageligt og nu er tørret ordentligt ind - eller er det for langt ude?

:)
Avatar billede sthen Nybegynder
14. marts 2002 - 12:36 #7
Hvis det er tilfældet at du IKKE kan få det pænt igen, bør du gå ned og få det byttet.
Der er 1 års garanti (nu 2) på ALLE nye varer købt i DK
Avatar billede taskmgr Nybegynder
14. marts 2002 - 12:45 #8
Jeg takker for tippet...

Det virker fint på tobaks-gule taster :o)
Avatar billede grinderslev Praktikant
15. marts 2002 - 01:33 #9
Vip dem af med en kniv eller en skruetrækker og lig dem i en tynd opløsning af ajax eller grundrens...
Avatar billede tve Nybegynder
15. marts 2002 - 12:39 #10
Uha, det lyder farligt! Jeg har snakket med forhandleren. De vil ikke tage det retur og siger, at de kender problemet. Logitech afviser at ombytte tastaturerne og henviser det til "alm. slid" - på trods af, at det er et generelt problem. Fejlen skulle være at bogstaverne er malet på... i don't know - jeg synes bare det er råddent at købe et af de dyre tastaturer på markedet, hvorefter bogstaverne langsomt bliver usynlige!

grinderslev... er du sikker...?
Avatar billede grinderslev Praktikant
16. marts 2002 - 03:06 #11
Ja, jeg bruger tit metoden på ungernes maskiner... du skal bare være lidt forsigtig så du ikke brækker noget.... og husk rækkefølgen på tasterne når du skal have dem på igen :-)
Avatar billede tve Nybegynder
18. marts 2002 - 01:56 #12
Jeg er nu i gang med Logitech's support, for at få en løsning. Jvf. http://www.itsvar.dk/forum/viewmsg.asp?Id=61622&ForumID=34&Showsub=61626 - tak for hjælpen.