Avatar billede fabnek Nybegynder
13. marts 2002 - 22:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

flere ip add.

hvad er fordelen ved at have flere ip add.
Avatar billede skau Nybegynder
13. marts 2002 - 22:43 #1
Kan være praktiskt hvis man arbejder med DMZ zoner hvor maskiner skal kunne nås fra forskellige subnets, eller hvis man kører clustrede systemer.
Eller hvis man på den samme maskine vil have forskellige ftp servere kørende, eller webservere og ikke vil benytte sig af header validation ... der er mange andre grunde - det her er kun dem jeg lige kan komme på.
Avatar billede fabnek Nybegynder
13. marts 2002 - 22:52 #2
hvis jeg nu sider i et netværk med internet opkobling ville det så være bedere at have flere ip add. eller ville det gøre ingen forskel
Avatar billede skau Nybegynder
14. marts 2002 - 12:15 #3
Kommer an på hvad du vil lave - umiddelbart vil 1 adresse være nok, da det er routningen der bestemmer hvorledes du kommer til internettet.
Men hvis du vil have en maskine der er direkte på internettet med en fast ip-adresse (og dermed ikke benytte den allererede etablerede inet forb.), og samtidigt på intranettet skal du have 2.
Jeg tror bare ikke du får lov, da der jo så ikke er nogen firewall mellem intranet og internet (din maskine bliver så en gateway maskine).