Avatar billede simonj Nybegynder
13. marts 2002 - 20:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Counter-strike

Jeg har et problem med Counter-Strike/Half-life-motoren under Windows 98 og Millenium. Den fryser. Når det sker, kommer der ekstremt høje skrattelyde fra højtalerne. Det er ret træls for jeg er ikke interesseret i at køre Windows 2000/xp på nuværende tidspunkt.
Jeg har prøvet følgende;

- Ændre OpenGL farvebits til henholdsvis 16, 32 og 'vælg automatisk'
- Installere andre lydkortsdrivere såvel som skærmkortsdrivere
- Slå hårdt på siden af computeren af raseri

Der er tale om en 1200 MHz AMD Thunderbird med 512 DDR-ram, Geforce 2 MX400, Soundblaster Live! 1024. Der er ikke noget problem med varme, da CPU'en er bestykket med en Volcano 7 køler og næppe kommer over 45°.
Hvad skal jeg stille op?
Avatar billede blackjack Nybegynder
13. marts 2002 - 20:37 #1
Hmm lyder måske som et dumt spørgsmål, men hvor varmt er grafikkort, det kan jo godt være den der er årsag til at cs fryser!
Avatar billede simonj Nybegynder
13. marts 2002 - 20:57 #2
det er som sagt ikke et varmeproblem. Mit grafikkort bliver ikke mere end 30° (bestykket med BlueOrb-køler)
Avatar billede jakeman Nybegynder
13. marts 2002 - 22:20 #3
Prøv at sætte dine instillinger til Direct 3D istedet (inde i CS)
Avatar billede simonj Nybegynder
13. marts 2002 - 23:42 #4
nej, jeg skal køre OpenGL. :/
Avatar billede meinhoff Nybegynder
14. marts 2002 - 00:48 #5
Hej Simnoj.

Så vidt jeg kan se kan der være 2 mulige grunde til det (udover at SB live er en kendt synder til ovenstående).

1. Manglende bundkortdrivere (agpvxd).

2. Flere af nvidias ref. drivere er kendte for at gi` ovenstående problem i cs, så sørg for at afinstallere de gamle drivere ordentligt inden du installerer den nye (hvis du ikke ved hvorn man gør det så se evt. http://www.count-zero.dk/geforcetweak.htm , og sørg desuden for som nvidia foreskriver...at installere standard vga driver først...genstarte, og så installere nvidias referencedriver (detonator).

Til win98 vil jeg anbefale dig at køre med version 12.00 eller 12.10 (hvis du kan finde dem, da versionen i øjeblikket hedder 23.11 (ellers kontakt mig på bmraf@hotmail.com så kan jeg sende dig den/dem.

M.v.h

Meinhoff
Avatar billede masterofdisaster Nybegynder
14. marts 2002 - 10:45 #6
vis du ikke allerede bruger windows 98 SECOND EDITION så prøv det og vis du allerede bruger det så prøv at download en ny driver til dit grafikkort, min storebror havde det samme problem han hentede bare en ny driver på nettet og så kørte det igen, du kan og så bare prøve at formatere så plejer alting at virke igen, eller nøjes med at slette spillet, prøv noget af det her så er jeg næste sikker på det kommer til at virke hilsen MASTER OF DISASTER
Avatar billede imk53 Nybegynder
15. marts 2002 - 08:54 #7
OpenGL understøtter voodoo KORT -og du skriver at du har et GeForce 2
Prøv at læs det der står med små grå bogstaver i CS->Config->Video modes
Avatar billede simonj Nybegynder
16. marts 2002 - 18:34 #8
hvad mener du, imk53 ?
Avatar billede simonj Nybegynder
16. marts 2002 - 18:34 #9
jeg omformulerer mit svar, da jeg er kommet lidt videre i sagen selv
Avatar billede simonj Nybegynder
16. marts 2002 - 18:34 #10
mit spørgsmål, even.. :)
Avatar billede simonj Nybegynder
16. marts 2002 - 18:47 #11