Avatar billede roslev Nybegynder
04. juni 2000 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret startdisk

Hvordan opretter man bootdisk fra installations-cd'en?
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. juni 2000 - 19:50 #1
skift til cd-rom drevet og skriv:

winnt /ox

det er et o og ikke et nul

Hvis du vil gøre det fra en NT installation skal du skrive

winnt32 /ox

istedet
Avatar billede sjensen Nybegynder
04. juni 2000 - 19:51 #2
ved at skrive winnt /? kan du iøvrigt se de forskellige parametre der kan angives. Det samme gælder for winnt32
Avatar billede denniss Nybegynder
04. juni 2000 - 23:08 #3
Kan man læse ntfs partioner med den disk sjensen?
Det mener jeg ikke, men er ikke sikker.

Roslev, er det det du vil ?

Avatar billede burningice Nybegynder
04. juni 2000 - 23:49 #4
<denniss>
Det er ikke en bootdiskette som du kender dem fra win9x, men en bootdiskette der sætter winnt inst, igang... helt automatisk. Ikke noget med dosinterface hvor du kan browse rundt osv.
Avatar billede michaelsen Nybegynder
05. juni 2000 - 12:01 #5
Find hjælpefunktionen på disken og skriv i søgerubrikken startdiskette. Følg så vejledningen ;o)
Avatar billede denniss Nybegynder
05. juni 2000 - 16:24 #6
Det er jeg helt klar over.. men hvis <roslev> faktisk vil have en diskette hvor han fra dos kan læse sin ntfs partition, så vil den nævnte ikke virke.