Avatar billede bajads Nybegynder
13. marts 2002 - 16:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skiftning af CD-ROM drev !! - del 2 !!!!!!!

Så er den samlet igen, den var sat til master og er nu i slave. Men den kører stadig ikke. Kablet vender som før, og harddisken snurrer.
Når jeg tænder for computeren "tæller" den ikke RAM op, men skriver DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK
Avatar billede sthen Nybegynder
13. marts 2002 - 16:46 #1
Lyder somom "den" ikke kan finde din HD nu.

Er kablet sat ordentligt i HD
Avatar billede sthen Nybegynder
13. marts 2002 - 16:47 #2
Prøv evt. om BIOS kan "se" din HD
Avatar billede bajads Nybegynder
13. marts 2002 - 16:51 #3
Hvordan kan BIOS finde HD´en ?? Jeg har ikke rørt ved kablerne til HD!!
Avatar billede bajads Nybegynder
13. marts 2002 - 17:32 #4
BIOS kan ikke "se" min HD, hvad ¨gør jeg så nu ???
Avatar billede sthen Nybegynder
13. marts 2002 - 19:06 #5
Så må du lige checke at dine IDE-stik ikke er gået løs, enten på Motherboardet eller på HD
Avatar billede bajads Nybegynder
13. marts 2002 - 19:08 #6
Nu tænder computeren, jeg løste selv problemet (ad a boy) så ingen point denne gang !! Tak for tålmodigheden !!
Avatar billede zorro4ever Nybegynder
13. marts 2002 - 19:18 #7
Prøv kun at tilslutte HD(Master) og ikke andet!! Også se hvad pc'er siger til det. Hvis det virker så sæt cd-rom'en(Slave)på samme kabel.
Avatar billede ole-v-t Juniormester
13. marts 2002 - 19:20 #8
luk
Avatar billede bajads Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:08 #9
okay så lukker jeg :-9))