Avatar billede geek0 Nybegynder
04. juni 2000 - 18:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Søgescript

Subj. søges.
Man skal kunne filtrere siderne automatisk, så sider der findes i databasen,
eller indeholder bestemte ord i titlen, adressen, eller beskrivelsen ikke
kommer med.
Avatar billede razor Nybegynder
04. juni 2000 - 18:41 #1
Måske skulle vi aftale en timepris?

Den måde du kommer frembrusende på er ikke særlig velset i gruppen. Det
mindste du kunne gøre var at fortælle hvad du selv havde forsøgt. Du kommer
ihvertfald ikke langt hvis du tror der sidder nogen her der vil arbejde
gratis :o) !
Avatar billede lojmann Nybegynder
04. juni 2000 - 19:13 #2
Lytter lige med...:-)
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
04. juni 2000 - 19:45 #3
Me2 !
Avatar billede haldesign Nybegynder
04. juni 2000 - 20:39 #4
Hvilken database er det?
Hvad får man for det??
Jeg kan rimelig nemt lave det (sql-database)... hvis jeg har forstået det korrekt...
ICQ: 40594908

- Anders
Avatar billede razor Nybegynder
04. juni 2000 - 20:49 #5
haldesign > du får de 100 points spørgsmålet er oprettet til - ellers skulle opgaven have været placeret i freelance-gruppen!
Avatar billede haldesign Nybegynder
04. juni 2000 - 23:52 #6
-> razor
Er du sikker??
Det må da være mere...

-> geek0
Hvilken database skal den hente fra?
Hvis mysql, så skal du bruge følgende:

mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE titel NOT LIKE '%$ord%' OR adresse NOT LIKE '%$ord%' OR beskrivelse NOT LIKE '%$ord%'")

Har ikke testet men burde virke...

- Anders
Avatar billede geek0 Nybegynder
05. juni 2000 - 11:47 #7
Jeg bruger f2s.com så det er postgresql.

Jeg søger ikke nogen til at lave det, jeg skal bare have noget at lære fra.
Det skal blive et ftp søgescript til slut.
Jeg tænkte bare i havde en adresse med sourcen til et sådant søgescript.
Avatar billede geek0 Nybegynder
05. juni 2000 - 11:53 #8
Jeg har faktisk selv lavet et søgescript der virkede, jeg skal bare have sourcen til et avanceret et at gå ud fra.
Avatar billede razor Nybegynder
05. juni 2000 - 17:09 #9