Avatar billede klatten Nybegynder
13. marts 2002 - 11:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvor, hvor meget, hvordan osv...

Har lyst til at lege lidt med Linux; se hvordan det virker.

Findes der stadig gratis versioner, som er lige til at downloade? Hvad hedder seneste version?
Hvad anbefales?

Jeg er jo vant til Win og brugervenligheden. Hvordan er Linux i forhold til det Win mht brugervenlighed?

Ville meget gerne se et screenshot at Linux. Evt links til steder, hvor man kan kan læse lidt om det!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 11:39 #1
Mandrake =)

perfekt til n00bs som os ;)
Avatar billede klatten Nybegynder
13. marts 2002 - 11:44 #2
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 11:47 #3
Avatar billede james_t_dk Juniormester
13. marts 2002 - 11:47 #4
mandrake er genial, finder selv de fleste Plug and play enheder.... og endda nogle ISA enheder.
Avatar billede klatten Nybegynder
13. marts 2002 - 11:58 #5
Det er perfekt!
Lige et sidste spm.: hvad er CD2 og CD3 til?
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 12:00 #6
extra lir ;)
Avatar billede klatten Nybegynder
13. marts 2002 - 12:07 #7
kan det betale sig at dl disse? Er det nyttige programmer som man bare skal have (hvis man vil sove roligt om natten)

Bundgaard - venligst et SVAR denne gang, så jeg kan lukke!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 12:14 #8
svarer :)

og aner ikke om det er nyttige programmer..de er sikkert rare at ha =)
Avatar billede klatten Nybegynder
13. marts 2002 - 12:17 #9
Jeg kan jo dl én af gangen og så se. Takker for inputs
Avatar billede nordvest Nybegynder
13. marts 2002 - 12:18 #10
hejsa

der er altid gratis linux versioner da linux er open source

jeg bruger personligt Mandrake Linux 8.1 og den vil jeg klart anbefale til linux nybegyndere

brugervenligheden er stadig ikke i top, men det sker klare fremskridt, og med fks. Mandrake 8.1 og KDE eller Gnome som brugerflade er det som og være hjemme (i windows)

links til linux:

det bedste danske link er http://www.sslug.dk  (skåne sjælland linux user group), som har massere info om linux osv. samt bogen linux - friheden til at vælge som er en dansk bog om linux skrevet af sslug og som opdateres hele tiden og kan læses online på deres side

Hilsen Nordvest
Avatar billede bundgaard Nybegynder
13. marts 2002 - 12:18 #11
jeg takker for point :)
Avatar billede kroger Nybegynder
13. marts 2002 - 12:19 #12
cd2 er rimelig rar at have da den indeholder en del af de fede programmer, til gengæld syntes jeg ikke at cd3 indeholder noget synderligt vildt.
Avatar billede kroger Nybegynder
13. marts 2002 - 12:21 #13
Du kan se indeholdet af cd´erne her: http://www.mandrakesoft.com/products/81/applications (det er de tre øverste du kan downloade) og hvis du kigger på "First Commercial Applications CD" er der nogle gode pdf filer du kan downloade.
Avatar billede klatten Nybegynder
13. marts 2002 - 13:24 #14
tak til kroger og nordvest :)
Jeg vil snarligt dl install-cd og cd2.

Der bliver så nok nogle point at hente idet jeg sikkert stille en række spm ved linux.