Avatar billede martin181 Nybegynder
13. marts 2002 - 10:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gammelt dos-program - Backup

Hejsa!

Jeg har fået tilsendt nogle disketter med nogle filer der hedder noget lignende:

backup.001

- jeg mener at der engang var et gammelt dos-program der kunne læse disse, men jeg syntes ikke lige jeg kan finde et program der kan klare det på min XP, er der nogen der kender nogle tool der kan klare dette?
Avatar billede fastwrite Nybegynder
13. marts 2002 - 10:58 #1
Du skal have alle filerne klar, for jeg mener at du også skal indsætte den sidste diskette med backup.

Men prøv at skrive BACKUP /? i dos'en og se hvad der sker.
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. marts 2002 - 10:59 #2
har jeg gjort - den genkender det ikke
Avatar billede tlaursen Nybegynder
13. marts 2002 - 11:01 #3
Er det ikke bare en zip-fil der er pakket på flere disketter?
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. marts 2002 - 11:03 #4
så skulle der jo være mindst en rigtig zip-fil jeg kunne starte fra
Avatar billede martin181 Nybegynder
13. marts 2002 - 11:03 #5
jeg har selv fundet ud af det - msback.exe
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
13. marts 2002 - 11:07 #6
Det du sidder med, er et backupsæt der er lavet på en DOS 5.0 eller nyere. For at kunne læse dataene skal du bruge et DOS system, - men du skal også vide hvilken release DOS de oprindeligt er lavet på, da det ellers ikke er muligt at rekonstruere filerne.
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
13. marts 2002 - 11:08 #7
Er det en funktion i XP ?
Bruger selv 98 SE.