Avatar billede madslp Nybegynder
12. marts 2002 - 21:57 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring Med VNC

Jeg har tidligere forsøgt mig med dette, vistnok, udmærkede program... Jeg har nat'et portene korrekt...og disse er set efter af CC's support...men det virker stadig ikke. Er der nogen her der kender til det? Jeg ville blive MEGET glad om jeg kunne få hjælp til hele opsætningen...giver mange point! :o)
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:00 #1
hvilke porte har du nattet til hvilke IP'er ?

Hvilken IP har den maskine du vil fjernstyre,

har du starte WinVNC på den maskine ? Og hvad har du evt sat 'display nummer' til ?
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
12. marts 2002 - 22:00 #2
skriv http://ipenpåmaskinen:5800 så kommer der en webbaseret version af den..VNC kører på port 5800
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:01 #3
nej VNC kører på port 5800 OG 5900,

5800 via en applet, 5900 via det rigtige VNC program.

Og hvad nytter det hvis porten ikke er nat'et ?
Avatar billede madslp Nybegynder
12. marts 2002 - 22:04 #4
hvilket begge porte er...jeg vælger her at være lidt sparsom med mine info...men jeg har lavet en nat der lyder:

set nat entry add 5800 10.0.0.2 wanip 5800 tcp
set nat entry add 5900 10.0.0.2 wanip 5900 tcp
Avatar billede madslp Nybegynder
12. marts 2002 - 22:05 #5
som jeg siger vil jeg gerne ha hjælp til opsætningen af programmet
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:05 #6
madslp:

Du skal nat port 5800 hvis du ønsker at fjernstyre via en applet altså browser. Og/eller port 5900 hvis du vil bruge VNC programmet til at gøre det.

Display nummer skal stå til 0 hvis du bruger port 5900, eller 7 hvis du vil bruger port 5907 eller f.eks. -5820 hvis du vil bruge port 80 til det. (gælder VNC programmet)

Så starter du winvnc programmet på den maskine du vil fjernstyre, nu skulle du fra en maskine bare kunne skrive www.MITDOMAIN.dk i indtastningsfeltet i dit VNC program og så connecter den
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:06 #7
okay så skulle du bare kunne skrive http://DIN-IP:5800 så skulle den connecte
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:10 #8
husk du skal teste det udefra for at se om din router er sat rigtigt op.

Indefra skriver du bare

http://10.0.0.2:5800 i en browser.
Avatar billede madslp Nybegynder
12. marts 2002 - 22:13 #9
Faktisk virker det nu :o) OG det er uden den hjælp jeg fik :o) Hvis du nu giver mig et par hint omkring en svedig opsætning af vnc...er de 150 dine disky
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:14 #10
svedig opsætning :)

Hvad mener du ?
Avatar billede madslp Nybegynder
12. marts 2002 - 22:16 #11
fx når jeg logger ind fra min egen pc nu...hakker skidtet vildt og min puter går lidt kold...hvilke settings er gode....fx poll full screen og sådan
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:16 #12
min erfaring med programmet siger at Standard instillingerne er gode nok.

MEN sørg for dit password IKKE bare er din mors fornavn, din hunds kælenavn, men virkeligt er en tilfældig blanding af tal og bogstaver.

Hvis folk gætter det kan de let smadre din computer.

Jeg kører forresten heller ikke VNC på standard porten, bare for at gøre det lidt sværere at finde porten.
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:17 #13
jeg har sat mærker i.

accept socket connections, og valgt en port der IKKE er 0 (husk at rette nat også)

pull forground window
pull console windows only.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2002 - 22:24 #14
http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html Q53 giver beskrivelse af hvilke porte VNC bruger.
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:26 #15
kharder: og hvad er det lige den siger ?? port 5800 og 5900 som default :-)
Avatar billede disky Nybegynder
12. marts 2002 - 22:28 #16
madslp:
Jeg takker og bukker :)

p.s. Husk det med sværheden af passwordet.