Avatar billede zberg Nybegynder
12. marts 2002 - 21:27 Der er 13 kommentarer

Filer arrangeret efter dato?

Hej,

Jeg har et - måske ikke ret stort, men i hvert fald irriterende - problem:

Jeg kan ikke få mine filer vist som standard efter dato, når jeg klikker Åbn i div. programmer. Filerne bliver altid vist alfabetisk, men det er håbløst, når jeg skal åbne en fil i en mappe, hvor der måske ligger flere hundrede filer, og hvor jeg som regel har brug for at finde den eller de filer, jeg sidst har redigeret i.

Hver gang er jeg nødt til flg. Åbn - højreklik - Arranger ikoner - Efter Dato. Og herefter vises filerne endda omvendt af, hvad jeg har været vant til fra Win98: Den ældste vises først! Så skal jeg altså først til at scrolle igennem de mange hundrede filer for at finde den jeg har brug for.

Kan nogen hjælpe mig, så jeg kan få vist mine kære filer rigtigt igen??

Mvh
Zberg

Avatar billede grinderslev Praktikant
12. marts 2002 - 21:29 #1
Vis detaljer.....
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. marts 2002 - 21:29 #2
du skal ind i mappeinstillinger >> husk hver mappes visningsindstillinger!
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. marts 2002 - 21:30 #3
brug evt. "anvend på alle mapper"-funktionen
Avatar billede zberg Nybegynder
12. marts 2002 - 21:42 #4
Tak for hjælpen. Men det, I foreslår, har jeg prøvet. Der er ingen problemer med at få vist filerne korrekt, hvis jeg går i Stifinder, Denne Computer o.lign. Problemet er der kun ved Åbn i div. programmer. Uanset hvor meget jeg har lavet med "husk mappeindstillinger" mv, ændres det ikke, når jeg vil åbne en fil fra Åbn.

Mvh
Zberg
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
12. marts 2002 - 21:43 #5
nej, ok - dér kan jeg ikke hjælpe dig, du :0(
Avatar billede jakeman Nybegynder
13. marts 2002 - 09:20 #6
har jeg fattet det rigtigt? Du mener at den glemmer dine indstillinger når du har sat det op som ovenstående forslag?
Avatar billede zberg Nybegynder
13. marts 2002 - 09:25 #7
Nej, den glemmer det ikke i eks. Stifinder. Det er kun når jeg bruger Åbn inde i et program, fx. Word. Her opstilles filerne altid alfabetisk. Det er hamrende irriterende, når man næsten altid skal bruge den sidst redigerede fil, og der ligger flere hundrede filer i mappen.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
13. marts 2002 - 10:44 #8
zberg >> det tror jeg altså ikke du kan indstille!! Det kommer an på programmet du åber filen med!
Avatar billede okse Nybegynder
27. marts 2002 - 11:25 #9
det kan jeg ikke forstå mit forslag>>>
hmm..!
ja, gendan din computer men kun hvis du virkelig syntes det er snot..!
Avatar billede jakeman Nybegynder
27. marts 2002 - 11:32 #10
prøv evt. at sætte dit vindue op til den ønskede indstilling og derefter tryk luk (X) samtidig med at du holder ctrl tasten nede (prøv evt. med shift også)...

/Jakeman
Avatar billede zberg Nybegynder
28. marts 2002 - 14:14 #11
det så ellers lovende ud, jakeman. Men det virker heller ikke. Har prøvet med alle mulige kombinationer af ctrl, shift, alt alt gr og jeg ved ikke hvad. Øv :-(
Avatar billede zberg Nybegynder
13. april 2002 - 13:32 #12
Er der andre, der har dette problem, eller er det kun mig?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
05. marts 2003 - 03:12 #13
lukketid?!