Avatar billede mcbear Nybegynder
12. marts 2002 - 20:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

fjern makro i endeligt ms-word-dokument

Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg fjerne en makro fra en microsoft-word-skabelon i det endelige dokument (så word ikke kommer og siger at der er makroer i dokumentet når jeg sender det til en anden).

Det er selvfølgelig noget som word selv skal klare.

baggrund:
jeg benytter en skabelon som indeholder makroer. Når der gemmes et dokumentet som er udarbejdet på baggrund af skabelonen skal makroen ikke gemmes med.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. marts 2002 - 21:37 #1
Jeg forstår godt dit spørgsmål, men når man har makroer i en skabelon i Word, så kommer de ikke med over, når man opretter et nyt dokument på baggrund af skabelonen - de bliver i skabelonen og der oprettes en referance fra dokumentet til skabelonen, der brydes hvis skabelonen ikke eksisteres mere (hvilket den ikke gør, hvis du har sendt dokumentet til en anden.

Jeg har lige testet det (for at være 100% sikker), så dit problem må ligge et andet sted.

Er de mailprogrammet der findes en makro eller er det Word?
Avatar billede mcbear Nybegynder
12. marts 2002 - 23:22 #2
hmmm, det har du da egentlig ret i (jeg sidder og føler mig lidt dum lige nu) :(

Ok, men hvordan får jeg den så til ikke at pege på den skabelon?
Avatar billede rvm Nybegynder
13. marts 2002 - 10:12 #3
Den eneste metode jeg kender er ved at udskrifte skabelonen med en anden skabelon, så referancen peger på den anden. Dette gøres således:

ActiveDocument.AttachedTemplate = "C:\NySkabelon"