Avatar billede trivial Nybegynder
12. marts 2002 - 19:13 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

For varm...

Hejsa!
Jeg har et problem, det er min processor, bliver alt for varm efter min mening. Den kører på cirka 53 grader, når den bare står og leget med sig selv:0)når den er ved full load ligger den ved en 55-60 grader, hvilket er alt for meget, synes jeg;P

Her ser i mit system:
Amd Thunderbird 1333mhz
Asus A7V133 motherboard
Kingstone pc133 ram(320)
300watt psu
En køler, der har kunne holde den nede på 45....når den ikke laver noget...

Håber i kan hjælpe, med at få varmen ned.

Mvh Trivial
www.Hard-News.dk
Avatar billede jeoparty Nybegynder
12. marts 2002 - 19:17 #1
Bedste ville nok være at sætte en større køler på processoren. Eller en ekstra køler i kabinettet. Det skulle gøre en del.
Avatar billede wanix Praktikant
12. marts 2002 - 19:25 #2
Den er ikke overclocket vel????
Avatar billede hub Nybegynder
12. marts 2002 - 19:29 #3
Prøv at afrense processor og køler for evt. kølepasta.
Påfør ny kølespasta i ganske tyndt lag--det kan minimere varmeudviklingen med 5-6 grader. Tjek også at den ikke kører med en lille smule overspænding--kik i hardwaremonitor i BIOS eller hent en tilsvarende hos chipset-fabrikanten..
Avatar billede trivial Nybegynder
12. marts 2002 - 19:51 #4
wanix->Nopez
Avatar billede gpa Nybegynder
12. marts 2002 - 20:03 #5
Åben kassen først og se om det hjælper.
Avatar billede trivial Nybegynder
12. marts 2002 - 21:27 #6
gpa->Done...har jeg gjort:0)Hjalp nitte:0(
Avatar billede gpa Nybegynder
12. marts 2002 - 21:50 #7
Har du en alm 220v fan/blæser/ventilator?

Prøv det før du gør noget andet. Hvis din pc står indelukket eller op af en radiator så flyt den.

Køb en ordentlig pasta og evt en godkendt køler, hvis det heller ikke hjælper.
Avatar billede gpa Nybegynder
12. marts 2002 - 21:51 #8
Pastaen skal indeholde "silver"....
Avatar billede trivial Nybegynder
12. marts 2002 - 22:09 #9
gpa->
Jeg tror jeg har sådan en fyr liggende!
Avatar billede m.kroeger Nybegynder
13. marts 2002 - 08:57 #10
Den processor du har, ligger normalt på en temperatur der er højere end det du beskriver, så hvad er problemet ?
Avatar billede dribble Nybegynder
13. marts 2002 - 09:08 #11
Trivial

Jeg har en AMD TB 1,2 GHz
på et ASUS A7V133
og en TITAN TTC-D5TB køler

min ligger på 54 grader

hvilket er fulstændigt normalt for en PC/CPU af den type.

Jeg arbejder med PC´er og temperatturen ligger imellem 40-65 grader på den slags PC´er.

hvis du skal have din ned på 45 grader så skal du have en super køler, et meget godt kabinet, med et godt airflow, og en masse kabinet-blæsere.

men sådan en svend du har kan klare op til 95 grader, så du har slet ikke noget problem.
Avatar billede niklaj Nybegynder
14. marts 2002 - 12:14 #12
Jeg vil give dibble ret, der er ingen grund til at bruge penge på at gøre den koldere. Jeg har en Athlon TB 1400MHz den er lige nu 53 grader og køre fint(kan endda overclockes lidt. Hvorfor vil du have den koldere?