Avatar billede melvis Nybegynder
04. juni 2000 - 00:25 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ICQ på Proxy børge

Hmmm.... Nu når jeg har 2 pc'er hvorfor skulle man så ikk kunne bruge dem begge 2. Så jeg har sat den anden totalt op og er kommet til ICQ. De 2 manskiner sidder i LAN netværk og tænkte AHA, her sætter du da bare en Proxy server op, (CC er ikk så glade for at man går på med 2 com på deres bilige forbindelse,hehe) Den kører oxo fint nok den proxy server, derved mener jeg se WEB-Sider, sidder faktisk på manskinen lige nu. Altså jeg kan se websider. Men når jeg vil registerer min ICQ står den bare og søkker i det og melder fejl. Hvad gør jeg galt? Kan Icq ikk køre med Proxy børge?

foresten det proxy program er: www.AnalogX.com, hvis du evt vil downe det og se hvad den siger, hvis du oxo har den fede glæde af at have 2 pc'er.

Tak på forhånd.
/Melvis
Avatar billede melvis Nybegynder
04. juni 2000 - 00:26 #1
undskyld stavefejl men jeg er pisse træt, får faktisk 11 i retstavning. (lidt blær måske) ;-)

/Melvis
Avatar billede doeleman Nybegynder
04. juni 2000 - 00:31 #2
Bruger du den nyeste version af ICQ.

Versioner før ICQ2000a kan ikke så godt lide firewalls, måske er det dét, der er problemet?
Avatar billede gudrun Nybegynder
04. juni 2000 - 11:21 #3
ICQ virker ikke særlig godt gennem en proxy...du skal installere en socks server på den maskine med web adgang.

Martin

/fra en person der fik 7 i retstavning....
Avatar billede prodic Mester
04. juni 2000 - 15:03 #4
well, det funger altså fint her med MS Proxy. Også med den gamle version af ICQ.

Du har vel valgt at at ICQ skal bruge LAN-forbindelsen.(eller permanentforbindelsen).

Og tjek lige om du har installeret proxy'en korrekt, som gudrun siger.

</Prodic> - En der underviser i Retstavning
Avatar billede phylox2 Nybegynder
04. juni 2000 - 22:01 #5
Jeg vil råde dig til at bruge iShare ... et udemærket program til at dele forbindelsen med ... og det virker med ALT !!
Avatar billede melvis Nybegynder
05. juni 2000 - 15:00 #6
Prodic: Er det lige til at finde MS Proxy? og så skulle det være svært som bare fanden at sætte op.

Phylox2: Jeg er igang med at downe det nævnte program, så må se om det giver pote.

Andre: jeg har sat AnalogX serveren op rigtigt, og jeg bruger ICQ 2000
Avatar billede melvis Nybegynder
05. juni 2000 - 15:36 #7
Jeg har downet iShare. men uden held jeg fatter ikk rigtigt hvordan det skal køre. Jeg har sådan set ikk prøvet med Icq, men bare prøvet om jeg kan se websider og det kan jeg ik. FOrdi IE vil jo vide om der er Modem eller Lan den skal bruge og det er vel intet af det.?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
05. juni 2000 - 16:01 #8
Du skal med iShare have installeret en server version (via IPX/SPX) på serveren og derefter en client version på clienterne (også IPX/SPX)

Clienterne finder selv serveren :)

Du skal konfigurere den til at (clienterne) køre med LAN indstillinger !!
Avatar billede melvis Nybegynder
05. juni 2000 - 17:13 #9
phylox2: Jeg har gjort som du siger og mener du ikk via TCP/IP?

men jeg prøver lige om lege lidt mere med det
Avatar billede phylox2 Nybegynder
05. juni 2000 - 17:16 #10
Nej! :) Det er præcist det den IKKE skal .... den bruger IPX/SPX protokollen til at kommunikere mellem maskinerne og serveren bruger TCP/IP til Internettet :)
Avatar billede melvis Nybegynder
05. juni 2000 - 17:18 #11
Foresten Martin hvad er en socks server??
Avatar billede redsaint Nybegynder
09. juni 2000 - 14:40 #12
Du skal finde ud hvilken port der bruges til de forskellige funktioner. Eks. Socks plejer at have 1080 og alm. web plejer at have 80. Du kan studere din port til web under 'Internet-indstillinger' og så fanen forbindelser. Der har du forhåbentlig skrevet din proxy-servers port.
Du skal omfigurere ICQ. Du går ind i 'ICQ' (Knappen ICQ), derefter 'Preferences & security' og så trykker du på 'Preferences'. Nu trykker du på fanen 'Connection', og vælger flg.:
1. Im using ... (LAN)
2. Im behind firewall ... proxy
3. Knappen 'Firewall settings'
4. Du kører nu setup'n. Vælg SOCKS4.
  Videre.
5. Skriv nede ved 'Mapped port' din
  proxyservers IP-# og i port skriver
  du '4000' (Uden ''). Videre.
6. SÅ... Det virker på min...

Skriv tilbage hvis du overhovedet ikke er kommet ind i ICQ men blot er ved sætte den op.
Avatar billede redsaint Nybegynder
09. juni 2000 - 14:41 #13
Forresten er RideWay en meget bedre proxy.
:-)
Avatar billede redsaint Nybegynder
09. juni 2000 - 14:41 #14
Jeg fik 13...
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2000 - 15:25 #15
MS Proxy er ikke "lige" til at finde, den koster gryn. Og ja den kan være svær at sætte op. Jeg gav bare et "svar", da jeg selv havde MS og ICQ funger fint her.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
09. juni 2000 - 23:25 #16
redsaint>> I hvad ? (Fik nemlig også 13)
Avatar billede melvis Nybegynder
14. juni 2000 - 18:31 #17
Jeg har ikk haft tid med at rode med lortet men ud fra hvad redsaint siger vil jeg give ham pointene. og Tillykke med 13 Tallet ! ;-)