Avatar billede mtas Nybegynder
12. marts 2002 - 11:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

CD-rom drev problem med XP ??

Jeg har lige installeret XP på min maskine (dansk) og er utrolig glad for det - hvis man ser bort fra at jeg har nogle problemer. Jeg kan nemlig ikke altid få vist mit CDROM drev. Jeg har en lidt gammel cdrom drev men en helt ny brænder (Plextor) som den slet ikke kan finde - hvad kan det skyldes fordi nogen gange kan jeg bruge mit cdrom drev -- dog sjældent !
Avatar billede columbus Nybegynder
12. marts 2002 - 11:56 #1
Det lyder lidt som nogle løse IDE-kabler, men det er underligt hvis det virkede før du installerede XP...
Du kan også prøve at installere nyeste VIA 4in1 drivers. De inkluderer opdateringer af bus mastere, som måske kan hjælpe!
Avatar billede 24u Juniormester
12. marts 2002 - 12:37 #2
det kræver selvfølgelig at mtas har et via chipset!!
Avatar billede nonick Nybegynder
12. marts 2002 - 12:57 #3
Jeg har haft samme problem med XP og kender flere der haft det.

Hvis du kan finde det i "enhedshåndtering", så slå det fra! Fjern det og installér det igen. Det har hjulpet hos mig.
Avatar billede mtas Nybegynder
12. marts 2002 - 17:27 #4
> nonick
Forstår ikke helt hvad du mener, kan du forklare det på en anden måde fordi jeg synes ikke at forstå det du skriver ?
Avatar billede mtas Nybegynder
13. marts 2002 - 14:07 #5
Er der overhovet ikke nogen som kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre ??
Avatar billede 24u Juniormester
13. marts 2002 - 15:45 #6
gør som nonick siger..

Gå ind i enhedshåndtering (højreklik på denne computer) slå dit drev fra og fjern der, genstart og xp vil selv installere det igen.
Avatar billede mtas Nybegynder
14. marts 2002 - 12:45 #7
Altså fjerne mit to cdrom drev når jeg kan se dem eller hvad ? Fordi jeg kan jo ikke altid se dem, men hvad skulle det overhovedet hjælpe ??
Avatar billede 24u Juniormester
14. marts 2002 - 16:09 #8
måske har der været en fejl under installationen.. prøv at fjerne den inde i enhedshåndtering.. xp skulle så gerne genstarte og installere cdrom'em
Avatar billede 24u Juniormester
14. marts 2002 - 16:10 #9
selv om du ikke kan se dine drev, kan du altid se dem i enhedshåntering!

du behøver ikke at hive dem ud af maskinen!!..
Avatar billede mtas Nybegynder
15. marts 2002 - 19:22 #10
Jeg kan altså ikke se dem i enhedshåntering altid !, fordi hvis min maskine starter med en CD i cdrom drevet viser den ikke nogle af drevene. Starter jeg med tom cdrom dreve viser den dem men jeg kan ikke bruge dem - den går i stå et stykketid og fjerne så cdrom drevene. Har også prøvet at få dem vist og fjernet dem fra enhedshåntering men hjælper altså overhovet ikke !