Avatar billede stephan2 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link til et mindre layer.

Her er så min HP http://freeze.homepage.dk problemet er som folk med en mindre forbindelse hurtigt finder ud af, er at billedet loades for langsomt.

Kan jeg ikke lave det sådan at mit link til f.eks "About me" afgrænses kun til layert, således at når jeg trykker på linket load den kun det layert og ikke hle baggrunds billedet igen.

Har tænkt på om man kunne lave baggrunden gennem sigte på siden som ide holder skrift til dette link således at billedet ikke skal loades igen....

Håber vi forstår hvad jeg mener....ellers skriv så prøver jeg lige at omformulere =)
Avatar billede cdc Novice
12. marts 2002 - 08:39 #1
Du skal bygge den op i <iframe><ilayers> grunden til i layers er at NE browsers under 6.0 kun klarer denne.

/cdc
Avatar billede stephan2 Nybegynder
12. marts 2002 - 08:42 #2
øhhh er lidt noobs, så kan du ikke lige udybe det lidt...
Avatar billede cdc Novice
12. marts 2002 - 08:49 #3
du skal lave et link fra din menu, der linker til iframen.

<a href="din_side.html" target="din_iframe">TEXT</a>

Og så din iframe:

<iframe src="din_side.html" name="din_iframe" width="200" height="150"></iframe>

Til netscape laver du det samme blot hedder den <ilayer> istedet.
Den ramme som du har texten i kalder du iframe/ilayer

/cdc
Avatar billede cdc Novice
12. marts 2002 - 08:52 #4
du kan lese lidt mere her om hvordan du gør: http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/

/cdc
Avatar billede stephan2 Nybegynder
12. marts 2002 - 18:41 #5
Hmmm synes ikke jeg kan få de der HTML koder til at fungere, kan man ikke gøre det via nogle options i Dreamweaver ???