Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 21:14 Der er 16 kommentarer

sessions tot

Er der nogle der kender en RIGTIG god "toturial" til hvordan man bruger sessions og en forklaring til hvorfor session er bedre end cookies..... gerne eksempler i tot'en

den skal helst være på dansk......
Avatar billede dmcn Praktikant
11. marts 2002 - 21:17 #1
Avatar billede funti Nybegynder
11. marts 2002 - 21:18 #2
hmm
begge ting har vel deres fordele og ulemper!
prøv
http://www.razor.dk/php.tutorials.sessions.php

eller prøv at søge her på eksperten.dk, så er jeg sikker på at du finder en masse!
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 21:21 #3
jer begge>>
har læst den og kan ikke bruge den.....

jeg har det problem at hvis jeg skal lære noget skal det være fordi jeg har set noget sejt...før prøvede jeg at lære php fordi jeg havde hørt det var godt, men havde ikke rigtigt set hvad man kunne...det gik ad lort....da jeg begyndte at se nogle seje scrips,prøvede jeg igen at læse toturials på nettet og blev bedre....

hvis i fårstår...skal bruge en artikel ligesom den der er på html.dk
det er sådan en jeg leder efter bare i php istedet for asp....
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 21:23 #4
fejl.skriverlige videre>> toturials på nettet og blev bedre fordi jeg havde en inspiration.......
Avatar billede funti Nybegynder
11. marts 2002 - 21:25 #5
www.php.net
der kan du læse om sessions!
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 21:32 #6
kun danske.....jeg kan ikke hitte ud af den der......
Avatar billede funti Nybegynder
11. marts 2002 - 21:47 #7
hvad er det du vil vide?
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 21:51 #8
hvordan man kan bruge sessions i et loginsystem, chat....alt..skal bare bruge en rigtig god toturial....
Avatar billede funti Nybegynder
11. marts 2002 - 21:58 #9
for flere points kan du få det script jeg selv har lavet... det kan hurtigt skrives om efter dine behov! bruger det selv i til min chat osv
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 22:01 #10
skal ikke bruge scripts desværre...skal bare vide hvordan man bruger sessions......

hvor har du lært at bruge sessions
Avatar billede funti Nybegynder
11. marts 2002 - 22:07 #11
razor.dk
php.net

+ har spurgt lidt på eksperten.dk
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 22:10 #12
har du kunne bruge artiklen på razor til noget????
Avatar billede funti Nybegynder
11. marts 2002 - 22:11 #13
jep...
har du slet ikke forsøgt at lave lidt kode?
Avatar billede teach-me-php Nybegynder
11. marts 2002 - 22:20 #14
jo...har været igang med php i ca. 6 uger, men har ikke lavet så meget.....

et community(med autologin) og en gæstebog med cookie effekter.....
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. marts 2002 - 00:56 #15
Jeg kan anbefale "Web Application Development with PHP 4.0" Af Tobias Ratschiller og Till Gerken - det er den 3. php-bog jeg læser og den eneste der har været anbefalelsesværdig! Der er et godt afsnit om sessions og det der generelt gør bogen god er, at forfatterne desuden gør sig nogle tanker og overvejelser omkring det de skriver om - så man får en masse at vide om fordele og ulemper om brug af sessions!

...man behøver ikke købe den - jeg lånte den på biblioteket!
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. marts 2002 - 00:57 #16
Selvom det måske går lidt langsommere på engelsk synes jeg det kan betale sig - der findes klart bedre ressourcer på engelsk - synes ikke rigtigt jeg har fundet nogle gode steder på dansk...