Avatar billede morten_2000 Nybegynder
11. marts 2002 - 18:44 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Må TDC det??

Er det rigtigt??:
den nye regering har udstedt et dekret der siger at hvis apg har mistanke om at der bliver hentet og uploadet warez og musik og film fra en ip må de gå ind og overvåge, og da apg jo har et ret tæt samarbejde med tdc, cybercity
osv. så har de overvåget stort set alle adsl og kabelmodem forbindelser siden den 1. i denne måned
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. marts 2002 - 18:45 #1
øhm nej :)

men hvis de får en dommerkendelse må de.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. marts 2002 - 18:46 #2
det ville dælme også være bøvlet i praksis - prøv at forestille dig hvormeget deres log ville fylde...
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
11. marts 2002 - 18:49 #3
det er også det... jeg fatter det ikke
Avatar billede jelzin101 Praktikant
11. marts 2002 - 18:54 #4
svjv er der ikke udstedt nogle bekendtgørelser der gør at apg kan gå ind og overvåge uden dommerkendelse... -det ville også være grundlovsbrud (§72 om brev og telefonhemmeligheden mener der er stk. 4)
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
11. marts 2002 - 19:07 #5
der var en tråd om det inde på www.newz.dk, og der var også en masse folk der gik helt kolde, men det er forbudt ifølge dansk lovgivning og TDC og de andre store selskaber har sagt at det er et falsk rygte.

- Rod
Avatar billede rodfrugten Nybegynder
11. marts 2002 - 19:10 #6
Fejl af newz.dk  [15 / 12:03 / 22 Feb 2002]

Jeg vil godt på redaktionens og sitets vegne beklage de kraftige rygter om ADSL-overvågning vi postede i går, uden at checke sagen ordentligt igennem først.

Jeg ved, det har skabt unødigt mange spørgsmål, og for nogen en lille smule panik.

Jeg er dog glad for TDCs og Cybercitys hurtige respons - og meget pålidelige kilder hos TDC har efterfølgende forklaret mig, at rygtet fra et økonomisk og teknisk synspunkt er umuligt at føre ud i livet.

Alle på redaktionen har taget ved lære af det, og vil godt understrege, at vi ikke vil gå med rygter igen!
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
11. marts 2002 - 19:20 #7
Rudfrugten... Er det 100% sikker
Avatar billede praetorian Nybegynder
11. marts 2002 - 19:25 #8
Morten:

Gå ind på www.newz.dk og læs den pågældende nyhed, eller den der hedder svar fra TDC/cybercity
Avatar billede snubby Nybegynder
12. marts 2002 - 18:21 #9
eu har vedtaget at der skal betales moms af dl.programmer
så de må da føre en log,
oveni kommer terrorismeparagraffen.
indvidere politiet muligheder for at spore ulovlige handlinger.
Avatar billede praetorian Nybegynder
12. marts 2002 - 18:33 #10
Men det med momsen er ikke noget problem. De får bare udbyderne til automatisk til tilskrive moms når man køber software via nettet. Men endnu en grund til at folk ikke gider handle via internettet