Avatar billede jgc Nybegynder
11. marts 2002 - 16:33 Der er 3 kommentarer

Parametre uden spørgsmålstegn

Er der en måde hvor jeg kan skrive adressen www.servernavn.tld/aspfil.asp?parameter som www.servernavn.tld/xxx/parameter ?
Parameteren slås op i en database. Så vidt jeg kan regne ud må det være sådan det fungerer på eksperten.dk - hvor kategorien til SQL-server f.eks. bare hedder www.eksperten.dk/kat/27

Jeg har over 300 forskellige enheder i min database, så jeg kan (vil) ikke bare oprette dem manuelt.

En anden løsningsmulighed (der afgjort også vil udløse point) er hvis linket kan laves som parameter.servernavn.tld - bare jeg kan styre det via databasen og ikke skal lave enkeltvis opsætning for hver enhed.

Avatar billede spectual Nybegynder
11. marts 2002 - 16:36 #1
lytter med
Avatar billede -master-d- Nybegynder
04. juni 2002 - 21:20 #2
Det er jo et gammelt spørgsmålog måske tjekker du ikke her længere

men det gøres vi en variabel
Avatar billede jgc Nybegynder
05. juni 2002 - 13:12 #3
Jeg får email når der er nyt, så jo jeg er her endnu.

Den eneste brugbare løsning jeg hidtil har set går ud på at benytte en hjemmestrikket 404-side (altså den HTML-side der vises når en given adresse ikke findes). Jeg vil meget gerne høre om andre muligheder - hvis der altså er reelle alternativer.

Så bare skyd løs.