Avatar billede t-man Nybegynder
03. juni 2000 - 10:58 Der er 14 kommentarer

Problemmer med netværk... HASTER... skal svares på inden Kl 16.00 !!!!

Jeg har et større problem.... her hjemme har nogle venner og jeg sagt et lille netværk på 3 computer op sådan at vi kan spille i modhinnaden... men så fik vi har ikke kunne få sat min computer ordenligt op... min computer kan ikke se dem i "Andre computer", min computer kan ikke pinge dem og værst af alt jeg kunne ikke spille imod hinnaden.
I løbet af en lidt tid fandt vi ud af at jeg sender data men jeg kan ikke modtage data :´( er der nogen der har haft disse problemmer?

Jeg har en 300 mhz K6-2 CPU, 64 mb sdram, og et "Realtek RTL8029" netværkskort, (vi har alle den samme slags netværks kort)
PS. hvis der ikke er et brugbart svar inden kl 16.00 så kan jeg ikke bruge et svar til noget fordi på det tidspunkt ophæver vi netværket...
Avatar billede t-man Nybegynder
03. juni 2000 - 11:01 #1
(jeg har Win98 og mine venner har Win95 og Win98 SE)
Avatar billede t-man Nybegynder
03. juni 2000 - 11:07 #2
jeg glemte lige at sige at jeg har sat Protokolerne, ip og sub rigtigt op... vi har skiftet netværks kabel 2-3 gange...
Avatar billede morten_2000 Nybegynder
03. juni 2000 - 12:17 #3
Har du prøvet at sætte dit netkort i en af de andre computere, for at se om det er netkortet er defekt

Morten_2000
Avatar billede t-man Nybegynder
03. juni 2000 - 14:10 #4
ja... det virker....
Avatar billede t-man Nybegynder
03. juni 2000 - 15:10 #5
ingen andre idéer hvad der kunne være galt??
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. juni 2000 - 14:41 #6
Du siger at du ikke kan pinge nogen af de andre? (er du helt sikker? - ping x.x.x.x -t)
Har du prøvet med et lige igennem patch kabel?
Har du prøvet og tjekke alle link dioder på hub/switch, netværkskort m.m.?
Har du sikret dig at i er i samme arbejdsgruppe?

-Maniacdog-
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. juni 2000 - 14:43 #7
Har du tjekket om eventuelle IRQ konflikter med et eller andet på alle computere?

-Maniacdog-
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. juni 2000 - 15:34 #8
En anden lille ting er:
Skift netværkskort.
Jeg har selv et Realtek og det holder ikke i længden...
Men et 3COM kan anbefales.

En anden ting der lige slog min lille hjerne er:
Kører i med hub eller switch og hvad hastighed ligger den på.

-Maniacdog-
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. juni 2000 - 15:37 #9
Endnu en anden ting:
Windows er meget sløvt til og opdatere "Andre computere", men du kunne evt. når din computer er startet op i windows og har loadet færdigt skrive følgende i "Adresse baren":
\\[COMPUTERNAVN]\[DELINGS DREV]

Computernavn kunne være sven og drevets deling(kan også være mappe) kunne være c,d eller dokumenter or what ever.

-Maniacdog-
Avatar billede t-man Nybegynder
07. juni 2000 - 18:18 #10
det virkede ikke (det prøvede jeg)
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. juni 2000 - 07:55 #11
Har du så prøvet og flytte dit netværks kort til et andet slot på bundkortet?

-Maniacdog-
Avatar billede svein Nybegynder
18. august 2000 - 11:59 #12
Hej,
browsing et netværk krever følgende:
At alle computere er i samme \"workgroup\"

Videre:
Forsøg at lav en ping 127.0.0.1
Hvis svaret er:
Pinging 127.0.0.1 with 32 bytes of data:

Reply from 127.0.0.1: bytes=32 time<10ms TTL=128
er din maskiner korrekt konfigureret.
Hvis ikke er der en forkert sat IP.
Check ip ved hjelp af IPCONFIG eller Winipcfg.
Check installerede protokoller og disses bindinger til netkort.
Hvis alt dette er ok forsøger du at ping på de andres computernavne (NETBIOS-navne). Det kan være at du har et \"navneopløsnings problem\". Det viser sig også i \"browsing\" i AndreComputere.

Avatar billede cult Nybegynder
21. november 2000 - 16:38 #13
Har du installeret et \"opkaldskort\" og bundet det til protokollerne???
Avatar billede maniacdog Nybegynder
11. januar 2001 - 16:59 #14
Skal du ikke lukke dit spørgsmål?