Avatar billede valby Nybegynder
11. marts 2002 - 13:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med me

Hej jeg har et problem med min dvder.
hver gang jeg sætter en cdrum i min dvder
skriver den følgene,En undtagelse 06 er opstået ved
0028:00010032 i VxD--- Denne blev kald fra 0028:c18286f0 i
VxD Scsi1hlp(03)+00000510. er der en der kan hjælpe??
jeg køre win me venlig hilsen Valby Ps.jeg har prøvet at geninstaller me
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 13:14 #1
Er det kun med en cdrum *GG* eller er det med alle
MC
Avatar billede valby Nybegynder
11. marts 2002 - 13:17 #2
ja det er kun når jeg sætter en cdrum i min dvder
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:21 #3
Prøv at højreklik på MY COMPUTER, vælg egenskaber, og enhedshåndteirng, find dit DVD-drev, fjern den, genstart computeren, og se om WinME finder den igen.

og Valby - det hedder CD-ROM :o) Men det danske sprog er nu også mærkeligt! Bare tag' et ord som ensom og "en som" - man kan næsten ikke høre forskel, og alligevel har de to vidt forskellige betydninger..
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. marts 2002 - 13:21 #4
Tror du så ikke det er Cdrommen den er gal med, Har den en autorun fil

Hvis ja så prøv at Gå forbi den ved at højreklikke på dit drev og tryk Åben
MC
Avatar billede valby Nybegynder
11. marts 2002 - 13:26 #5
Jeg har prøvet at fjerne mit DVD-drev og genstarte min Computer
og den finder min Dvd-drev men skriver En undtagelse 06 er opstået ved
0028:00010032 i VxD--- Denne blev kald fra 0028:c18286f0 i
VxD Scsi1hlp(03)+00000510. hver gang jeg sætter en skive i
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:35 #6
Du kan læse lidt om din fejl her : http://www.computing.net/windows95/wwwboard/forum/15900.html

og en bruger har opnået succes ved at gøre følgende:

I also got the same problem after installing Adaptec EZ CD Creator 4.0 Deluxe! I uninstalled it, but the problem remained. I renamed C:\WINDOWS\SYSTEM\IOSUBSYS\SCSI1HLP.VXD to .....SCSI1HLP.VXDx and the problem went away (so far). This file seems to be a Virtual Device driver. Windows 98 uses a generic driver for CD ROMs, and maybe this file was affected somehow. I doubt that this is a permenent fix. Let me know if someone finds a more permanent solution.

-muligvis er det dit software - fx Audiograbber eller Audiocatalyst der bruger denne virtuelle driver.. prøv dig frem med først at rename filen. Brug en SØG EFTER i din start menu. og søg efter filen: SCSI1HLP.VXD og omdøb den til SCSI1HLP.VXDx

mvh fastwrite
Avatar billede valby Nybegynder
11. marts 2002 - 13:47 #7
Ja den er der nu,
det hjalp at omdøbe SCSI1HLP.VXD til SCSI1HLP.VXDx
Valby takker mange .gange
Avatar billede fastwrite Nybegynder
11. marts 2002 - 13:55 #8
Glad for at det virker! Du spørger bare en anden gang!!