Avatar billede henrikl Nybegynder
03. juni 2000 - 01:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Infrarød komm. med "Laptop Dell Cpi"

Jeg har købt en brugt Laptop "Dell Cpi"
PII 300 mhz 64ram og lidt andet guf i..

Nu er problemet så, at efter jeg har geninstalleret styresystemet kan jeg ikke få den infrarøde komm. til at virke. (Den virkede fint før)

Styresystem: Windows 98 4.10.1998

Under Infrarød overvågning skriver den.
  Fejl 45. Den interne software har fundet en intern fejl. Kontroller den infrarødes softwareinstillinger under egenskaber i netværk......bla bla bla

I "Nætværk" har jeg følgende netværkskomponenter installeret:
-Microsoft Family Logon
-Opkaldskort
-SMC IrCC (Kontroller til Infrarød kommunikation)
-Hurtig infrarød protokol -> SMC IrCC (Kontroller til Infrarød kommunikation)
-TCP/IP -> Opkaldskort

Jeg har rodet lidt med indstillingerne der, men det har hjulpet lige fedt..

Så nu tyr jeg til den proffesionelle løsning.. EKSPERTEN
Jeg håber at der er nogen derude der kan hjælpe mig med dette problem, da jeg meget gerne vil have laptoppen til at kommunikere med min Nokia 6150 telefon.

Greetz HenrikL
Avatar billede kongen Nybegynder
05. juni 2000 - 14:35 #1
hehe...held og lykke...sig lige til når du har fået løst problemet, for jeg havde en gang det samme, og fik det faktisk aldrig løst. Det havde så sikkert også noget at gøre med at jeg kun brugte 2 timer på det.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
07. juni 2000 - 08:17 #2
Når du nu skriver "geninstalleret styresystemet" mener du så den nøjagtig samme version?

-Maniacdog-
Avatar billede henrikl Nybegynder
07. juni 2000 - 22:38 #3
Jeg kan ikke huske hvilken version den tidligere Windows98 var, det er muligt at det har været "Windows 98SE", men jeg er slet ikke sikker.

Regards HenrikL
Avatar billede maniacdog Nybegynder
08. juni 2000 - 07:53 #4
Så vidt jeg ved så er Windows 98SE bedre til og genkende hardware og derved skulle den også ha de drivere der skal til.
Det er hvad jeg mener...

-Maniacdog-
Avatar billede henrikl Nybegynder
14. juni 2000 - 15:21 #5
Sindsyge Hund kommer med det mest simple og korrekte svar (Og det eneste)....

Præmien 400point

Jeg havde aldrig troet at foreskellen på de to win98 var SÅ stor! :-)

Thnx 'n' greetz 2 yall
Avatar billede henrikl Nybegynder
14. juni 2000 - 15:23 #6
Så Konge!, her er dit svar brug Win98SE
Men det tager ca. ligeså lang tid at installere og sætte op, som du har brugt tid på problemet tidligere..