Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 12:35 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Counter-Strike - "Billedet Ryster!"

Hej!!

Håber nogen kan hjælpe mig med det her problem !!

Jeg har nu installeret Counter-strike, som jeg ikke har haft nogen problemer med før. Problemet er at når jeg går ind i spillet er der ikke nogen fejl eller noget, men når jeg skal joine en server "Ryster" billedet, det er totalt underligt faktisk.

Jeg har Prøvet at installere "Counter-strike Retail"  og opgraderet den til 1.3 retail, og jeg tænkte der måske var noget galt med installationen så jeg geinstalleret spillet, men det virkede stadig ik. SÅ tog jeg den tunge vej og installerede Half-life, og så hente Half-Life 1.0.8 tror jeg den nyeste update hedder til HL, og CS 1.3 full version til Half-life, og så ville jeg joine en server igen. Men den gjorde stadig det samme.

Jeg kører med Nvidia 2.3.1.2 altså den WHQL signeret, jeg har tilmed downloaded nogen nyere versioner til mit Grafik kort. For at se om det var driveren det måske var galt med, men ligemeget har det hjulpet, når jeg joiner en server "Ryster" billedet.

Det skal lige siges før i begynder og forklare mig noget, så har det altså virket FØR unden problemer..

Jeg kører Windows XP DK Pro (Hvor det før har gjort uden problemer),

Mit Grafikkort er MSI Geforce 2 MX 400 (Og det virker, som sagt det har aldrig opført sig sådan før)

Min computer er Athlon XP 1500+
256 DDR Ram Kingston

Det er kun i OPen GL det gør det i D3D gør det ikke!.

Så det er jo ikke fordi den ikke kan håndtere den .. håber der er nogen der har en forklaring på dette "x-files" projekt! :)

Har flyttet spørgsmål fra : http://www.eksperten.dk/spm/183477 så evt kig i det før i skriver nogen svar her på hvad der nok er skrevet før :)
Avatar billede jakeman Nybegynder
11. marts 2002 - 12:51 #1
Hmmm, lyder umiddelbart til at dit Gfx kort måske har lidt skade! -Har du mulighed for evt. at prøve at skifte dit kort ud med et andet Gfx kort??
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 13:02 #2
Det er KUN CS .. og nu har jeg snakket med en ven om det .. han har samme problem .. hans problem opstod faktisk samme dag som mig .. har lige snakket med ham .. og han siger det er generalt spil der køre "Unreal Engine" altså OpenGL .. D3D er ikke noget problem men det sucks jo .. så nej det er ikke mit grafikkort ..
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 13:29 #3
Du må da vide at det ikke er lovligt at oprette spørgsmålet to gange!!! Og du har ikke engang forsøgt mit svar - det er godt at jeg ikke er "co admin" ;o)
Avatar billede raptor-x Nybegynder
11. marts 2002 - 13:43 #4
Henning prøv at læse hvad han skriver før du skaber dig ik'! Han har jo lige skrevet at det der er en anden med samme problem.. som opstod samme dag! Derfor kan de li'som ikke være hans Gfx kort.. :p Men jeg har samme problem.. og håber der er nogen der kan hjælpe os..
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 13:50 #5
raptor-x > Prøv du lige at læse hvad han skriver! Det er nøjagtigt det samme problem i begge spørgsmål! Han indrømmer selv at han bare har flyttet spøgsmålet!!! Hvad skulle der være lovligt i dette???
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 13:53 #6
Det er ikke fordi jeg har noget imod at han ikke bruger mit svar - som virker - men det er fordi at han ikke overholder reglerne på eksperten.dk !!!
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 13:56 #7
Heming > det virker IKKE .. prøv at læse det på det andet spørgsmål jeg havde stillet .. !!!
Avatar billede raptor-x Nybegynder
11. marts 2002 - 13:58 #8
Hemning.

Og??
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 13:59 #9
Jeg "Queter" lige mig selv .. fra det andet spørgsmål

Hemnnig > Det står den på som normalt .. jeg har endda prøvet at enable den, "End of quote"

.. og det er ikke ulovligt at rykke det .. det kunne jo være der var nogen som havde XP som kun kiggede her inde og måske havde samme problem ... og da jeg har linket over til det spørgsmål her er det hellere ikke ulovligt Hemning . så lad være med at fortælle mig noget jeg ikke ved, jeg har sku været registeret her i snart 2 år ..
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 14:02 #10
svend rugaard > Jeg skrev at du dkulle disable den!!!
Avatar billede raptor-x Nybegynder
11. marts 2002 - 14:03 #11
Hemning.
Når han siger det ikke virker, og det ikke er der problemet er.. SÅ FAT DET DOG MENNESKE!
Som før nævnt har jeg samme problem, og jeg HAR prøvet at skifte gfx kortet ud til et TNT2-Ultra.. Som IKKE er defekt, og som jeg har nævnt en gang eller 2.. DET VIRKER IKKE!
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 14:08 #12
raptor-x > Jeg citerer lige svend rugaard "Det står den på som normalt .. jeg har endda prøvet at enable den, "End of quote""!

Det betyder at han ikke har prøvet at disable "SDRAM 1T", Jeg har læst det i ""PC Games Hardware" 01/2002 S. 88" de siger at det virker, jeg kan ikke garantere at kommer til at virke, men de siger at det gør!!!
Avatar billede raptor-x Nybegynder
11. marts 2002 - 14:13 #13
Hemning.
Citat1: Prøv at gå ind i BIOS'en og ændre til dette:
SDRAM 1T Command: \"Disabled\" Har læst at det måske kunne hjælpe!
Citat2: Hemnnig > Det står den på som normalt .. jeg har endda prøvet at enable den, men jeg forstår ikke hvorfor jeg skal begynde at rode i biosen når jeg aldrig har haft det problem før, det må jo være en fejl et sted i softwaren ... men det hjælper ikke at geninstallere, derfor skriver jeg her ind :)

LÆS!
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 14:15 #14
Hemning hvad er det lige du ikke forstår ved Enable ??
Avatar billede raptor-x Nybegynder
11. marts 2002 - 14:15 #15
Det kan kun betyde en ting.. AT DEN ER DISABLED! Hvad vil du ha' han skal gøre.. ´disable den 2 gange...???? Desuden er det ikke der problemet er..
Avatar billede jakeman Nybegynder
11. marts 2002 - 14:16 #16
Synes sq der er opstået "bad karma" herinde på dette spørgsmål! :o)
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 14:17 #17
Hvad er det du ikke forstår ved DISABLE???

I må selv finde ud af det, hvis ikke i hvis Prøve at følge et råd, held og lykke ;o)
Avatar billede hemning Nybegynder
11. marts 2002 - 14:20 #18
Du må meget undskylde, hvis jeg har misforstået dig, men held og lykke med selv at finde en løsning!
Avatar billede raptor-x Nybegynder
11. marts 2002 - 14:23 #19
Du fatter det bare ikke vel.. Det er prøvet.. det er testet.. har gjort det.. skal jeg sige det igen.. så du kan følge med?? Det er prøvet.. det er testet.. har gjort det.. FAT DET! Ellers må du uddybe det du hårnakket påstår vi ikke har gjort! For så er det et lille kommunikations problem fra din/min/hans side af! Det ikke ondt ment, men når vi siger vi har prøvet følgende råd.. så må du da forstå vi har prøvet det ikke! Vi sidder jo ikke bare og siger det ikke virker uden at ha' testet det først!
Mvh. Raptor-x
Kan først følge tråden i aften.. tak for nu!
Avatar billede bosse88 Nybegynder
11. marts 2002 - 16:09 #20
Hvorfor svarer i altid ud i tågen? I har tydeligvis ikke forstand på hvad i taler om når i skriver at han skulle prøve at skifte grafik-kort, problemet er hans driver, det samme skete for mig med alle OpenGL spil, løsningen for mig var at geninstallere hele systemet, men ellers kan du finde en 100 og xx stor mb pakke til opgradering af OpenGL, held og lykke! PS håber du har bredbånd ;)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 18:03 #21
Bosse > Nu vil jeg godt give dig lidt point til trods for jeg først nu har set hvad du skrev , men jeg har rent faktisk lige geninstalleret og det virkede ;) Så du er kommet ind fra sidelinjen og alligevel lavet noget fornuftigt :D
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
11. marts 2002 - 18:06 #22
Du får sku ikke mere Bosse , netop fordi jeg havde geninstalleret før jeg så det indlæg men det var trods alt det rigtige svar , som jeg umiddelbart kunne bruge :)
Avatar billede bosse88 Nybegynder
30. marts 2002 - 14:25 #23
jeg takker ;)
Det er nu godt når folk VED hvad de taler om :)
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
30. marts 2002 - 20:52 #24
Hehe, ja men nu havde jeg jo selv klaret problemet inden jeg så svaret ;) .. men ja der findes jo ignoranter osv .. som IKKE vil læse hvad der står da de mener at de selv har styr på tingene