Avatar billede sne-mand-en Nybegynder
10. marts 2002 - 22:10 Der er 5 kommentarer

Kursiv

Jeg synes det ville være rart med en extra mulighed her på eksperten.
Det er at kunne skrive med kursiv.
Til at starte med ville jeg foreslå at man kunne skrive med fed, men indså at det nok ville blive misbrugt. Det kan kursiv selvfølgelig også, men ikke i samme omfang (synes jeg) og jeg tror at det ville blive opveget at fordelene.

Det ville jo være kanon dejligt, hvis man kunne bruge kursiv til at citere folk og fremhæve ord (I STEDET FOR AT SKRIVE MED STORT)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
10. marts 2002 - 22:21 #1
udemærket forslag! :0)
Avatar billede dmcn Praktikant
10. marts 2002 - 22:43 #2
Man kan da fint *fremhæve* ord som det er nu. På _flere_ måder endda.

"Det ville jo være kanon dejligt, hvis man kunne bruge kursiv til at citere folk og fremhæve ord"

Man kan også citere?

Problemet er, at det kunne give *rigtig* sjove resultater når så mange personer poster kode på eksperten dagligt.
Vi siger, at starter kursiv, og slutter kursiv - men hov, i min kode til mit forum bruger jeg samme bogstavsammensætning til at starte og slutte kursiv. Skal jeg vise noget kode til andre på eksperten kan det altså give uforudsete resultater, når jeg poster mit PHP, og dele af min kode forsvinder, og bliver erstattet af kursiv tekst.
Avatar billede hono Nybegynder
10. marts 2002 - 22:47 #3
n0rmality >> Så foreslår jeg <kursivtak> Kursiv tekst </kursivtak> som koden, dette skulle eliminere de fleste af den slags problemer ;)

Hono
Avatar billede dmcn Praktikant
10. marts 2002 - 23:03 #4
hono : Jeg kan bare stadig ikke se grunden - det er nemt nok, med simple tegn, at illustrere hvad man mener.
Avatar billede invisibleman Nybegynder
10. marts 2002 - 23:55 #5
Er enig med n0rmality. Der er ingen grund til den slags tagwall lir ...

Et par eksempler på brug af fremhævelser og hvordan de skal/kan forstås:

*fed fremhævning*
_understregning_
-kursiv?-

Nogle citere med "", andre med f.eks. >> citat << ...

<kursivtak></kursivtak> ville være ALT for meget at skrive for at lave noget kursiv ... personligt gad jeg ikke bruge det ...